English

استاندار ایلام:

کاشت ۷۲ میلیون نهال طی چهار سال در ایلام برنامه ریزی شده است

استاندار ایلام گفت: درختکاری پل زائر تا میدان اربعین تا قبل از ایام اربعین تکمیل شود.

کاشت ۷۲ میلیون نهال طی چهار سال در ایلام برنامه ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن بهرام‌نیا در نشست با مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در راستای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری استفاده کرد.

وی اظهار داشت: استان ایلام در مقام مقایسه با سایر استان‌ها بعنوان خط مقدم ریزگردها تلقی می‌شود، بخشی از مشکلات ناشی از پدیده ریزگردها مربوط به کشورهای همسایه‌ است که به صورت مشارکتی از طریق گفتگو با کشور همسایه در دست پیگیری است.

 بهرام‌نیا افزود: در حوزه استانی نیز باید از هفته منابع طبیعی به بهترین شکل ممکن برای ترویج فرهنگ درختکاری و نها‌ل‌کاری استفاده کرد، در این رابطه رسانه‌ها مردم را به کاشت نهال تشویق کنند تا کمربند سبز در حول استان را با هدف ایجاد نشاط، سرسبزی، توسعه منابع طبیعی و مقابله با ریزگردها ایجاد کرد و شاهد تحولی در حوزه جنگل‌کاری و توسعه آن بصورت واقعی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به پیاده‌روی زائران در ایام اربعین از مرز مهران نیز گفت: طرح درختکاری از پل زائر تا میدان اربعین، متناسب با آب و هوای منطقه و شرایط جغرافیایی با اولویت کاشت نخل خرما در اولویت قرار گیرد و تا قبل از ایام اربعین باید تکمیل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام اربعین زیرساخت‌های خوبی در پارک جنگلی چغاسبز ایلام ایجاد و در مجموع مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، آب، برق و سکوهای نشیمن هزینه شد و علاوه بر این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه این پارک تخصیص یافته است.

استاندار ایلام گفت: باید بطور همزمان با ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه همزمان زیرساخت‌ها، زمینه لازم را برای تفریح و نشاط مردم فراهم کرد. 

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به طرح نهضت ملی کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور نیز خاطرنشان کرد: سهم استان ایلام سالانه ۱۸ میلیون نهال است و در بازه زمانی چهار ساله این میزان در استان به ۷۲ میلیون نهال خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه