English

پوستر پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان رونمایی شد

طی مراسمی با حضور سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، هنرمندان و خبرنگار کاشان از پوستر پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران" ایده تا تولید " رونمایی شد.

پوستر پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران گفت: هنر وسیله کشف شهود و بررسی کننده مسائل بشری و انسانی در جامعه و مناطق شهری است که هنرمندان می توانند سبب رشد جامعه باشند.

سعید ضابطی افزود: هنر از اعتقادات و ارزش ها و آرمان های انسانی در قبل از انقلاب مهجور بوده اما در دوران ۴۰ ساله انقلاب شاهد این بودیم که به  ارزش های انسانی و آرمانی و انقلابی بها داده شده و هنرمندان ارزشی در جامعه ورود و ظهور پیدا کردند و همواره تولیداتی داشتند.

وی با بیان اینکه از ۲ منظر می توان به هنر نگاه ارزشمندی کرد ،گفت: هنر می تواند منشاء تولید تواناتری و زیباتری و اثرگذارترین ابزاری باشد که بتواند انسان ها در راستای هدایت بشر راهنمایی و تقویت کند.

این مقام مسئول ادامه داد: از یک جهت می تواند با تولیدات غیر ارزشی به بدترین و زشت ترین  شکل تولیدات می تواند انسان را از هدف و آرمان های انسانی دور کند و به انحطاط و انحراف بکشاند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان همچنین تصریح کرد: هم هنر و هنرمند هر دو در کنار هم سبب تکاپو و جوشش و رشد جامه هستند.

سعید ضابطی گفت: کاشان استعدادها و هنرمندان توانایی در حوزه سینما و فیلم و نمایش به ویژه هنرمندانی که در انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر کاشان رشد و پرورش یافته اند.

وی افزود: انجمن سینمای جوان کاشان یکی از انجمن های فعال و پویا در سطح کشور است که با 36 سال سابقه فعالیت در ردیف 5 انجمن سینمای جوان فعال کشور انتخاب شده است.

این مقام مسئول گفت: طی 36 سال که از حیات انجمن می گذرد ،2 هزار و 500 هنرجو و 15 استاد تربیت شدند و وارد عرصه فیلم شدند و تاکنون یک هراز و 200 فیلم را تولید کرده اند و درخشش در جشنواره های کشور و کسب 5 جایزه در جشنواره فجر سال 98 و 1400 آثار خوبی را ارائه کردند و بهترین هفته فیلم و عکس را در استان و کشور برگزار کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان استعداد یابی و پرورش و آزمایش و محک زدن هنرجویان را از مهمترین اهداف انجمن سینمای جوان دفتر کاشان از برگزاری پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران دانست.

 گفتنی است، شهرستان کاشان با توجه به شرایط و پتاسیل و ظرفیت  که دارد و هم چنین عملکرد هوش انجمن سینمای جوان و تلاش هنرمندان و اعضا و نگاه مساعدت آمیز و عنایتی که مدیر انجمن سینمایی جوان "آذر پندار" پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران «از ایده تا تولید» از15 تا23 اسفند ماه با حضورهنرجویان 6 استان کشور"اصفهان،قم،یزد،کرمان، چهارمحال بختیاری و مرکزی " و حضور ۳ تن از اساتید به نام در حوزه های فیلم سازی جنگ و دفاع مقدس ،ملودرام و علمی تخیلی "رسول صدرعاملی ،تیام یابنده و محمدعلی عسگری"  در کاشان خبرداد.

برگزاری پنجمین اردوی فیلمسازی سینمای جوان از" ایده تا تولید" در کاشان

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان از برگزاری پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران «از ایده تا تولید» از15 تا23 اسفند ماه با حضورهنرجویان 6 استان کشور در کاشان خبرداد.

محمد سرجه ‌پیما در نشست خبری ومراسم رونمایی از پوستر پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: در این اردوی منطقه ای 15 نفر از هنرجویان دفاتر انجمن هنرهای سینمای ایران به همراه اساتید خود از استان های مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و اصفهان کارگاه های کار ایده پردازی تا مراحل تولید را آغاز می کنند.

وی افزود: رسول صدرعاملی، تیام یابنده و محمدعلی عسکری سه استاد برجسته و معروف فیلمساز کشور و ۱۵ نفر از هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران در سه گروه در پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران «از ایده تا تولید» شرکت دارند.

به گفته وی پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران «از ایده تا تولید» در سه قالب «ملوگرام، علمی تخیلی و دفاع مقدس» به ترتیب با حضور اساتید رسول صدرعاملی، تیام یابنده و محمدعلی عسگری برگزار می شود.

سرجه پیما با اشاره به اینکه چهار دوره قبلی اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران در چهارمرکز استان بوشهر، همدان، اردبیل و مشهد برگزار شده است گفت: اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران برای نخستین بار در شهرستان  کاشان که از ظرفیت های بالای استانی برخوردار است برگزار می شود.  

به گفته وی در پایان این اردو اکران سه فیلم برگزیده کوتاه کمتر از 30 دقیقه تهیه شده در سه بخش کویر، خانه های تاریخی و میدان امیر تهیه می شود اکران خواهد شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان دفتر کاشان در ادامه از آموزش به عنوان اولویت نخست فعالیت های انجمن سینمای جوان دفتر کاشان نام برد و یادآور شد: پنجمین اردوی فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران «از ایده تا تولید» در کاشان با رویکرد آموزشی است و رقابتی نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه