English

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

شرکت ۹۶۰ دانش آموز استثنایی کردستان در طرح سودای بندگی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۹۶۰ دانش آموز دوره ابتدایی استثنایی استان در طرح معنوی سودای بندگی به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.

شرکت ۹۶۰ دانش آموز استثنایی کردستان در طرح سودای بندگی

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، طالب محمدی اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و نمایان سازی جلوه‌ی تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، طرح سودای بندگی در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

وی افزود: در طرح «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با تأکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

محمدی با برشمردن نماز به عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه‌ی تمام نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح از اول آبان ماه آغاز و تا اواخر بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه