English

ضرورت احداث پیست موتورسواری در دزفول

رئیس پلیس راهور دزفول با اشاره به علاقه جوانان دزفول به موتورسواری گفت: برای تخلیه انرژی جوانان دزفول باید پیست موتورسواری در این شهرستان احداث شود.

ضرورت احداث پیست موتورسواری در دزفول

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، سرهنگ محمد تدین نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه موتورسنگین در دزفول وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه موتورسواری یک ورزش جوان پسند و مفرح است و جوانان دزفولی علاقه وافری به این ورزش دارند باید به زیرساخت‌های آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اجباری نباید در این خصوص باشد، ادامه داد: شهرهای زیادی پیست استاندارد در نظر گرفتند تا انرژی جوانان خود را تخلیه کنند و حرکات مخاطره آمیزی در سطح شهر انجام نشود.

رییس پلیس راهور دزفول گفت: نبود پیست موتورسنگین باعث شده موتورهای سنگین در جاهای مختلف مستقر شوند؛ تازمانی که پیست برای آنها آماده نشود مشکل برطرف نخواهد شد.

وی ادامه داد: می‌توان مکانی حوالی شهرک صنعتی در نظر گرفت و از این طریق موتورهای سنگین را حمایت کرد چراکه اگر جلوی آنها را بگیریم در مکان دیگری مستقر می‌شوند.

تدین نژاد بیان کرد: گره‌هایی در این خصوص وجود داشت که در حال برطرف شدن است؛ باید به صورت بسیجی و جهادی با آن برخورد کرد.

وی با اشاره به وجود سه نقطه حادثه خیز در دزفول که طبق برآوردها در طرح نوروز سال گذشته بیشترین مورد تصادف و فوتی را داشتند، افزود: محور زیباشهر حدفاصل پمپ بنزین احمدی تا سه راهی سردشت یکی از نقاط حادثه خیز است.

رییس پلیس راهور دزفول اضافه کرد: تصادف‌های نوروز سال گذشته، سه فوتی و ۱۷ مصدوم بر جا گذاشت که باید در برخی نقاط جداکننده، دوربرگردان و سرعتکاه نصب کرد.

وی ادامه داد: باند مخالف روبروی شهیدآباد و باند مخالف بلوار ملاصدرا نیز باید سرعتکاه نصب شود.

تدین نژاد گفت: خط کشی طولی معابر اصلی و ورودی شهرها باید قبل از عید انجام شود در این خصوص ضعیف عمل کرده‌ایم و این موضوع باعث شده تصادفات زیادی را در این نقاط شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور شهرستان دزفول در خصوص جاده محمد ابن جعفر(ع) نیز اظهارکرد: قرار بود سال گذشته جدا کننده این جاده نصب شود ولی هنوز در نوع جداکننده بین شهرداری و راه و شهرسازی اختلاف نظر است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری خوزستان و شهرداری باید نسبت به نصب جداکننده در این نقطه اقدام کنند.

امیر احسانیان به اختلاف نظر بین شهرداری و راه و شهرسازی در این خصوص اشاره کرد و افزود: باید اقدام اساسی در این خصوص صورت گیرد زیرا این

جاده بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: باید هرچه سریعتر نسبت به نصب جداکننده و نیوجرسی در این جاده اقدام شود تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

معاون عمرانی فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: اخیرا ۷۰ میلیارد ریال برای این جاده درنظر گرفته شده است؛ شهرداری دزفول درصورت داشتن آمادگی، نسبت به نصب نیوجرسی و جداکننده اقدام کند.

احسانیان با اشاره به وجود معارض در جاده دزفول شوشتر نیز گفت: باتوجه به تصادفات منجر به فوت زیاد این جاده انتظار می‌رود معارضان همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکلات این جاده پلیس‌راه درمسیر شوشتر احداث شود.

تردد موتورسنگین ممنوع است

جانشین پلیس راه اندیمشک - خرم آباد نیز در این نشست گفت: موتورسواران موتورسنگین در اندیمشک باحرکات نمایشی و خودنمایی تصادف‌های زیادی باعث شده‌اند که شورای تامین مصوب کرد با آنها برخورد شود.

احمد حصاری با اشاره به جمع آوری پیست موردنظر افزود: اخیرا موتورسواران به جاده شهیون روی آورده‌اند که لازم است اداره ورزش و جوانان آنها را شناسایی شوند تا اطلاع‌رسانی لازم به آنها انجام شود.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد موتورهای سنگین ادامه داد: اگر موتورسواران موتور سنگین قانون را رعایت نکنند توسط دادستانی و اداره اطلاعات دستور توقیف آنها داده می‌شود.

حصاری اظهارکرد: اگر به این وضعیت رسیدگی نشود شاهد تصادفات و اتفاقات ناخوشایندی خواهیم بود.

جانشین پلیس راه اندیمشک- خرم آباد گفت: در روزهای گذشته چند مورد تصادف منجر به فوت در دزفول و جاده دزفول- شوشتر داشتیم که در آخرین تصادف ۲ نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه پیمانکار هیچگونه علائم هشداردهنده ای در این مسیر نصب نکرده است، افزود: باید اختلاف ارتفاع مشخص و خطرات به رانندگان گوشزد شوند.

حصاری بیان کرد: نواقص جاده دزفول- شوشتر مشخص شده و اداره راه نیز اقداماتی انجام داده ولی این اقدامات کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی بر ضرورت متمرکز شدن اقدامات راهداری به سمت جاده شوشتر تاکید کرد و افزود: با توجه به درپیش بودن نوروز و ورود مسافران به دزفول، سردشت و شهیون باید اقدامات اساسی در خصوص این جاده انجام شود.

جانشین پلیس راه اندیمشک خرم آباد گفت: مهمترین اقدام در جاده‌ها خط کشی است که باید انجام شود و تابلوها به روزرسانی شوند؛ تابلوهای ۱۰ سال پیش که تعدادی از آنها نیز به سرقت رفته‌اند جوابگو نیستند.

وی با بیان اینکه سهم تقصیر در تصادفات محاسبه و

حداقل ماهی ۱۰ مورد سهم تقصیر به راهداری و راه و شهرسازی داده می‌شود، افزود: این نهادها نیازمندی‌ها را اعلام کنند تا درصورت امکان نیازها برطرف و تابلوها به روز شوند.

سرعتکاه ها باید استاندارد باشند

حصاری تصادف‌های منجر به فوت در جاده شوشتر را آزاردهنده دانست و گفت: بایدبا ارائه راهکارهای کوتاه مدت، فعال شدن گشت راهداری در این مسیر و خط کشی تصادفات را کنترل کرد.

وی رسیدگی و برخورد با تخلفات را وظیفه خود دانست و افزود: کل حوزه اندیمشک، دزفول و شوش را با ۲ گشت پوشش می‌دهیم اگر یک تصادف در پل زال یا شاوور اتفاق افتاد زمان زیادی برای رسیدگی نیاز است.

در این نشست درخصوص حل مشکل ورودی اداره محیط زیست دزفول نیز بحث و تبادل نظر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه