English

ربانی زاده:

لارستان دارای ظرفیت اقتصاد دریا محور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تأکید بر اینکه لارستان موقعیت استفاده از اقتصاد دریا محور را دارد، گفت: در مطالعات اولیه پیشنهاد شده که از استانهای دیگر بیایند در جنوب استان فارس مناطق ویژه چند هزار هکتاری راه اندازی کنند و تراکم جمعیت را در این مناطق بالا ببرند.

لارستان دارای ظرفیت اقتصاد دریا محور است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در نشست با امام جمعه، فرماندار لارستان و مسئولین شهرستان که در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با ابراز خرسندی از سفر به لارستان اظهار داشت: خصوصیات مثبت، همت و انسجام مردم لارستان بسیار ارزشمند است و باید قدر آن را دانست.

وی با اشاره به اینکه تحریم برای آن است که دست و پای ما را ببندند و اقتصاد ما را زمین گیر کنند، افزود: نباید دچار غفلت از دسیسه های دشمن شویم زیرا دچار آسیب خواهیم شد، پس باید هوشیار باشیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اذعان به اینکه کشور ایران ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی از استان‌های بوشهر و هرمزگان تا سیستان و بلوچستان دارد، تصریح کرد: بنا بر برنامه آمایش سرزمین در سال ۱۳۷۸، می بایست ۵۰ درصد جمعیت ایران در حاشیه خلیج فارس سکونت داشته باشند و این به معنای رونق جنوب و رونق بخشی به سواحل است.
 
این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد دریا محور، خاطرنشان کرد: چرا باید صنایع آب بر در داخل عمق سرزمین مستقر شود که مجبور به انتقال آب و گاز باشیم و هزینه زیادی کنیم در حالیکه همه این موارد در منطقه جنوب کشور وجود دارد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی با اذعان به اینکه با افزایش جمعیت، فرودگاه، راه آهن و آزادراه ایجاد می شود، گفت: براساس طرح آمایش سرزمینی، با استفاده از فضا، جمعیت و کاربری می بایست رونق را ایجاد کرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نوید راه‌اندازی اتاق بازرگانی در لارستان را داد و اضافه کرد: ظرفیت خوب بازرگانان لارستانی در حوزه خلیج فارس، می‌تواند موجب توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عربی شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ایرانی‌های ساکن در کشور قطر، اهل استان فارس هستند که اغلب آنها از لارستان و شهرستان های همجوار آن هستند، یادآور شد: امید می‌رود با استفاده از این ظرفیت ها، شاهد رشد و تعالی لارستان، فارس و کشور باشیم.
آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه