English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

تردد بیش از ۳۱۲ هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری و گردشگری استان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دور دوم تعطیلات بهمن ماه طی روزهای20 لغایت 22، در مجموع 312 هزار و 679 نفر گردشگر از جاذبه های دریایی هرمزگان دیدن کردند.

تردد بیش از 312 هزار مسافر و گردشگر در بنادر مسافری و گردشگری استان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شرایط  ویژه آب و هوایی استان در نیمه دوم و اقبال گردشگران جهت بازدید از جاذبه های دریایی هرمزگان در این ایام اشاره داشت و گفت: آنجه مسلم است تجربه سفرهای دریایی در پهنه آبی خلیج فارس،  دیدن جاذبه های  گردشگری در جزایر و بنادر تفریح  و پرنده نگری در تالاب‌ها و جنگل های حرا نظر هر طبیعت دوستی را برای سفر به بزرگترین استان ساحلی کشور جلب می‌کند.

وی افزود:  از این رو تنها طی روزهای 20 لغایت 22 بهمن ماه، در مجموع 312 هزار و 679 نفر سفر  مسافرت و گردشگری دریایی در بنادر استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تجربه سفر با خودرو های شخصی به جزایز قشم و کیش را از دیگر  جذابیت های سفر به هرمزگان اعلام کرد و گفت: درمدت یاد شده 41 هزار و 244 دستگاه خودرو به وسیله شناورهای لندینکرافت متردد، به جزایر قشم-کیش و بلعکس منتقل شده است.

عباس نژاد به تعطیلات پیش رو به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام(ص) نیز اشاره ای داشت و بر لزوم اطلاع مسافران و گردشگری از وضعیت هواشناسی دریایی  قبل از عزیمت به استان تاکید کرد.

وی توصیه کرد: آن دسته از هموطنانی که قصد اقامت و استفاده از زیر ساخت های گردشگری در جزایر را دارند ساعت سفر به جزایر و بازگشت خود را به زمانی غیر از ساعات اوج سفر موکول کرده تا ضمن جلوگیری از ازدحام، ارائه خدمات بهتری را از سوی مسئولین امر در بنادر دریافت کنند.

وی ساعت اوج سفر در بنادر مرکزی استان از بندر شهید حقانی به جزایر هرمز و قشم را هشت صبح لغایت 14 بعد ظهر و ساعت بازگشت از جزایر به سرزمین اصلی را ساعات پایانی شب اعلام و از هموطنان خواست سفر خود را به زمان دیگری غیر از ساعات مورد اشاره موکول کنند.

اجتناب از سفر با شناورهای غیرایمن و از اماکن غیرمجاز توصیه دیگر مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بود.

عباس نژاد در این زمینه گفت: تعطیلی بنادر و اجتناب از ارائه خدمت در شرایط نامساعد جوی، صرفا برای ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان هموطنان است، لذا هموطنان به هیچ عنوان در زمان وزش شدید باد متلاطم دریا با پذیرش پیشنهاد افراد سودجو و استفاده از شناورهای غیر مجاز  سلامت خود و همراهان را دستخوش  منفعت طلبی افراد خاطی قرار نداده و حلاوت و شیرینی سفر دریایی را به گام خود و همراهان تلخ نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه