English

شهردار بندرعباس:

حل مشکل حریم ۶۰ متر دریا، هدیه‌ای به مردم بندرعباس بود

شهردار بندرعباس گفت: ۱۴ محله در شهر بندرعباس برای بازگشایی و طرح بازآفرینی در مرحله مطالعاتی، اجرایی و تحقق اهداف پیش بینی شده آماده شده است.

حل مشکل حریم ۶۰ متر دریا، هدیه‌ای به مردم بندرعباس بود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس صبح امروز (۸ بهمن ماه) در بازدید از پروژه های شهری بندرعباس، اظهار کرد: حل مشکل حریم ۶۰ متر دریا، هدیه‌ای به مردم بندرعباس بود چرا که اولین خط بافت فرسوده در نوار ساحلی قرار گرفته است.

وی افزود: در تمام دنیا نوار ساحلی جایگاهی برای بنای زیباترین سازه‌ها است، اما این مهم در بندرعباس محقق نشده بود که با بازشدن گره حریم ۶۰ متر دریا می‌توان به این سمت و سو حرکت کرد.

نوبانی بیان‌کرد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس این بوده که در بحث معماری و شهرسازی در یک بن‌بست شرق و غرب قرار گرفته است و در راستای حل این مشکل تفاهم‌نامه‌ای با نیروی دریایی ارتش و همچنین نیروی هوایی ارتش منعقد شده است که می‌تواند این معضل را رفع و رجوع کند.

وی با بیان اینکه  ۴۳ درصد از شهر بندرعباس در بافت فرسوده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۳ محله از بندرعباس در بافت فرسوده قرار دارد و ۲۵ درصد از آن بدون هیچ معماری و سازه اصولی است که بسیار خطرآفرین است.

شهردار بندرعباس در ادامه تصریح کرد: برای ۱۴ محله  از محلات بافت فرسوده بندرعباس طرح‌های بازآفرینی توسط مشاورین آماده شده است و از سال گذشته نیز طرح بازآفرینی در محله اسلام آباد آغاز شده که پیشرفت خوبی دارد و در صورت مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

نوبانی خاطرنشان کرد: در دهه ۸۰ مصوب شده است که ۳۵۰ هکتار زمین جهت مشارکت شهرداری جهت بازآفرینی شهری به شهرداری بندرعباس تحویل داده شود که هنوز این امر محقق نشده است و خواهش داریم این اراضی سریعا به شهرداری واگذار شود.

شهردار بندرعباس در پایان عنوان کرد: در یک‌سال گذشته اقدامات موثری در شهر بندرعباس انجام شده است و شهرداری با قدرت برای توسعه و زیباسازی شهر طبق برنامه پیش می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه