English

استاد برجسته خوشنویسی:

پیوند هنر و مذهب ناگسستنی است/ تولید آثار هنری با موضوع اهل بیت (ع) عامل تعالی و تقدس هنرمند می شود

استاد برجسته خوشنویسی و مدرس خط با تاکید بر اینکه پیوند هنر و مذهب ناگسستنی است گفت: رسالت هنرمندان شیعی و تعالی آنها در انتقال مفاهیم فرهنگی مذهبی است.

پیوند هنر و مذهب ناگسستنی است/ تولید آثار هنری با موضوع اهل بیت (ع) عامل تعالی و تقدس هنرمند می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی سهرابی نصر در حاشیه برگزاری رویداد ملی هنری شهید اردهال با تاکید بر اینکه ذات هنر در رسالت آن است و هر هنرمند در رشته‌های مختلف یک رسالت دارد، گفت: هنرمند هنر خوشنویسی به ویژه خط ثلث از آنجا که بیشتر آیات و روایات را در این رشته تحریر می‌کند رسالتی خطیر و مهم دارد.

وی با تاکید بر اظهار خشنودی، میل و رغبت کامل و ارادت قلبی خود به حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) برای حضور در این رویداد تصریح کرد: پس از شنیدن و دعوت برای حضور در رویدادی به نام حضرت سلطانعلی است که شهادت امام حسین گونه دارد به عنوان مدال افتخار نوکری اهل بیت(ع) و عامل خرسندی است که برای این ذات مقدس و بزرگوار قلمی بزند.

سهرابی نصر، توفیق حضور و فرصت نوشتار در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان را عنایت خود حضرت دانست و گفت: سعی و اهتمام برگزار کنندگان این رویداد و اتفاق فرهنگی با محوریت خدمت به اهل بیت(ع) نیز ستودنی و قابل تقدیر است.

وی، سعی در تولید آثار فاخر در رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان را تاکید و اضافه کرد:وقوع این رویداد فرهنگی هنری با حضور جوانان هنرمند این نوید را دارد که آنها علاوه بر تعالی خود  هنرشان را نیز با تبرک به اهل بیت(ع) مقدس و ماندگار و پر برکت می‌کنند.

این کتیبه نویس برجسته، یادآور شد: همانطور که هر کسی به هر میزان از اعتقاد قلبی خود وفادار است و از آن کوتاه نمی‌آید هنرمندان با اعتقاد شیعی و ‌‌وجود ائمه معصومین (ع) به عنوان الگوهای برتر دینی که در جهان نظیر ندارد چگونه از این اعتقاد و داشته فرهنگی مذهبی کوتاه بیایند.

سهرابی تاکید کرد: هنرمند مثل الماسی است که با تولید آثار فرهنگی مذهبی و موضوع اهل‌بیت (ع) خود بهتر و بیشتر تراش خورده و درخشان و برجسته و مثمر ثمر واقع می‌شود.

شاگرد مرحوم آیت‌الله سید مرتضی نجومی(ره)، از بزرگان هنر خوشنویس و چهره ماندگار هنر خط ثلث با تاکید بر اینکه هنرمند با تولید آثار فاخر فرهنگی مذهبی با محوریت اهل بیت (ع) خود را متبرک می‌کند گفت: هنری که برای اهل بیت موثر و مفید واقع نشود هنر نیست فقط یک فن و هنرمند آن (فنان) دارای یک فن خوب است.

سهرابی نصر گفت: هنرمند با هنر مذهبی و تبرک به حضرات معصومین هنر خود را دارای تجلی، تقدس و ماندگاری جهانی و جهانگیر می‌کند.

وی برگزاری رویداد هنری ملی شهید اردهال در کاشان را برای نخستین بار و در این سطح کمی و کیفی به فال نیک گرفت و افزود: برگزاری رویداد ملی در این در سطح فتح بابی برای شهرستان در ورود به کارهای قوی تر و ارادت به شهید اردهال است که علاوه بر نزدیکی بیشتر هنرمندان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) تولید کارهای بهتر و بهتر را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش موج؛ نخستین دوره رویداد ملی شهید اردهال به همت حوزه هنری کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کاشان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، موکب علی ابن باقر علیه السلام و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به مدت سه روز در روزهای از ۲۰ تا ۲۲ دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال برگزاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه