English

مجتبی قهرمانی خبرداد:

پایان اختلاف دو طایفه در هرمزگان پس از ۳۰ سال

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:اختلاف بین دو طایفه بزرگ پس از ۳۰ سال با پیگیری و میانجیگری قضایی به صلح و سازش ختم شد.

پایان اختلاف دو طایفه در هرمزگان پس از ۳۰ سال

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد: با پیگیری و میانجیگری شورای حل اختلاف و جمعی از مسئولان و معتمدان محلی، درگیری بین دو طایفه بزرگ در شرق این استان پس از ۳۰ سال به صلح و سازش منجر شد.

وی افزود: متأسفانه طی سی سال اخیر و در نتیجه اختلافات و درگیری‌های موجود بین طرفان، دو نفر جان خود را از دست دادن و چندین مورد نزاع منتهی به صدمات بدنی عمدی به وقوع پیوست که سرانجام با عنایت خداوند متعال و همزمان با ایام فاطمیه طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی میناب، بشاگرد و هشت‌بندی، اعضای شورای تأمین، معتمدان محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به شورای حل اختلاف استان، به منظور ایجاد مصالحه، اعضای این شورا به همراه ریش سفیدان و معتمدان محلی در توکهور و هشتبندی و بشاگرد وارد عمل شدند و پس از برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

وی با بیان اینکه گذشت این دو طایفه کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومان (ع) است، گفت: از تلاش و کوشش مسئولان و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدان و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرده و از عموم مردم درخواست دارم تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

قهرمانی اظهار کرد: باتوجه به نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید وی در خصوص استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در فسخ خصومات و اصلاح ذات البین، دادگستری استان هرمزگان با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه