English

استاندار مازندران خبر داد؛

بارگیری نخستین محموله برنج صادراتی مازندران به مقصد روسیه

استاندار مازندران گفت: نخستین محموله برنج کیفی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل به مقصد روسیه فردا بارگیری می شود.

بارگیری نخستین محموله برنج صادراتی مازندران به مقصد روسیه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از وضعیت بازار برنج مازندران در آمل، اظهار داشت: امسال شالیکاران با همت و تلاش رشد قابل توجهی را در تولید برنج داشتند، اما همزمان با برداشت، واردات برنج های خارجی با هدف تنظیم بازار انجام شده است که این امر بازار خرید و فروش را تا حدودی تحت تأثیر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه واردات با هدف تنظیم بازار برنج صورت گرفته است، ادامه داد: نگرانی کشاورزان مازندران در فروش محصولشان نزد مسئولان ملی از جمله شخص رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی مطرح و برای برون رفت از مشکلات فروش کشاورزان راه حل هایی ارایه شد.

استاندار مازندران گفت: در اولین راه حل، برای توازن عرضه و تقاضا و رونق بازار محصولات کشاورزی استان به خصوص برنج و مرکبات تعرفه صادرات حذف شده است.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان نباید دغدغه تولید برنج را داشته باشند، عنوان داشت: نخستین محموله برنج کیفی از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل به مقصد روسیه فردا بارگیری می شود.

حسینی پور تأکید کرد: برنج مازندران در کشورهای عربی و اروپایی بازار خوبی دارد، اما با توجه به رقابتی بودن بازار برنج باید مقوله کیفیت سازی و رعایت استانداردسازی ها را نیز در تولید برنج ها به خصوص ارقام پرمحصول توجه کنیم.

وی بیان داشت: اکنون در صادرات ارقام پرمحصول برنج مازندران به کشورهای مختلف دنیا دچار مشکل هستیم که باید با همت کشاورزان و مؤسسات تحقیقات برنج نسبت به کیفی سازی و استانداردسازی تلاش شود.

استاندار مازندران با ابراز امیدواری از رونق عرضه و تقاضای بازار برنج مازندران در آینده نزدیک، تصریح کرد: خرید 50 هزار تن برنج کیفی از سوی فروشگاه اتکا نیز در قالب دستور شخص رئیس جمهور تا هفته آینده عملی می شود.

وی از به وجود آمدن شرایط پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید برنج مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر فرایند عرضه و تقاضا در بازار برنج نوید بخش رونق بازار و رفع موانع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه