English

ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم جوان‌ترین ناوگان اتوبوسرانی در کشور است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم را جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی در کشور دانست و گفت: بعد از 10 سال برای اولین بار دولت سهم خود را در خرید اتوبوس برعهده‌گرفته و شهرداری قم در تلاش برای خرید 99 دستگاه اتوبوس جدید است.

ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم جوان‌ترین ناوگان اتوبوسرانی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مسعود طبیبی با تأکید بر ارتقای کیفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر قم اظهار داشت: امروز در شهر قم ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم به‌عنوان اصلی‌ترین ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر در حال فعالیت بوده و ارتقای کیفیت این ناوگان در دستور کار قرارگرفته شده است.

وی اصلاح خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی را موردتوجه قرارداد و افزود: یکی از الزامات افزایش درصد استفاده مردم از اتوبوس در سفرهای درون‌شهری، اصلاح خطوط اتوبوس‌رانی بوده که انجام‌شده و طی برنامه‌ریزی منظم تمام شهر تحت پوشش ناوگان اتوبوس‌رانی قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تعداد خطوط اتوبوس‌رانی در سطح شهر را ۲۴ خط اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۴ خط با ۱۳۵ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی شده و تلاش می‌کنیم در تمام ساعت کار اتوبوس‌ها نظم سرفاصله حرکتی خودروها حفظ شود.

وی سپس مشکلات تردد اتوبوس‌ها و نبود نظم کامل در سرفاصله‌های تمام خطوط را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در ساعت‌های مشخص مانند زمان تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، نیاز به سرویس‌های ویژه داریم که باعث تغییر در تعداد اتوبوس‌های مشخص در هر خط می‌شود.

طبیبی ادامه داد: در  ساعت‌های اوج باید یک یا دو اتوبوس از خطوط کم مسافر گرفته شود و به خطوطی که متقاضی بیشتری داشته وارد کنیم و این باعث افزایش زمان حرکت اتوبوس‌ها و وقفه در سرفاصله اتوبوس‌ها در بعضی از خطوط کم مسافرتر می‌شود.

وی به سرویس‌های ویژه و منظم خارج از برنامه سازمان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این خطوط جز وظایف و برنامه کاری سازمان اتوبوس‌رانی نیست، اما با توجه به وظایف فرهنگی سازمان باید این تقاضاها را نیز پاسخ دهیم و روزانه ۲۵ تا ۳۰ اتوبوس برای وظایف فرهنگی و هنری اختصاص داده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از خرید ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید نیز خبر داد و گفت: بعد از ۱۰ سال برای اولین بار دولت سهم خود را در خرید اتوبوس برعهده‌گرفته و اتوبوس ۵ میلیارد تومانی به قیمت یک میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص داده‌شده و شهرداری ۹۹ دستگاه اتوبوس ثبت‌نام کرده است.

وی در پایان  ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم را یکی از جوان‌ترین ناوگان‌های کشور دانست و بیان کرد: شهر قم جوان‌ترین ناوگان اتوبوس‌رانی را در کشور دارد و امیدواریم با ورود این ۹۹ دستگاه اتوبوس جدید، بخش زیادی از کمبودهای اتوبوس در شهر رفع و نظم خوبی در سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه