English

استاندار اصفهان خبر داد؛

تایید بالغ بر ۱۵۰ مصوبه لازم الاجرا در شهرستان کاشان

استاندار اصفهان بیان کرد: با نگاه مثبتی که مدیران استان داشتند مجموعا بالغ بر ۱۵۰ مصوبه در بخش های اقتصادی، زیرساختی، راه های شهرستان، آموزشی، میراثی و... به تأیید رسید.

تایید بالغ بر ۱۵۰ مصوبه لازم الاجرا در شهرستان کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید رضا مرتضوی اصفهان در نشست با خبرنگاران شهرستان کاشان در جریان شانزدهمین سفر کاروان خدمت دولت مردمی در استان اصفهان گفت: با نگاه مثبتی که مدیران استان داشتند مجموعا بالغ بر ۱۵۰ مصوبه در بخش های اقتصادی، زیرساختی، راه های شهرستان، آموزشی، میراثی و... به تأیید رسید که این میزان مصوبه دو برابر سایر شهرستان های استان است و دلیل این امر ظرفیت های ویژه شهرستان کاشان در حوزه های مختلف است.

وی گفت: یازدهم و دوازدهم آبان را به شهرستان کاشان اختصاص دادیم و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی بازدیدهای متعددی را در اقصی و نقاط این شهرستان در حوزه های معدنی، زیرساختی، اماکن ورزشی، علمی، دانشگاهی، فناوری، میراثی و ... داشتیم.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در قالب جلسات متعددی که در سطح شهرستان از روز گذشته برگزار شد سعی کردیم به مواردی که از قبل در شهرستان احصا شده است بپردازیم و به صورت موردی بررسی و درخصوص هر یک تصمیم گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دو روز در شهرستان کاشان جلسه کمیسیون ماده پنج، نشست با فعالان اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جلسه رسیدگی به مسائل شهرستان با حضور بخشداران، شهرداران، روسای شورای شهر، دیدار و گفتگو با نخبگان و ملاقات مردمی را برگزار کردیم و در نهایت شورای اداری شهرستان و استان با حضور مدیران کل دستگاه های استان و شهرستان برگزار شد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با نگاه مثبتی که مدیران استان داشتند مجموعا بالغ بر ۱۵۰ مصوبه در بخش های اقتصادی، زیرساختی، راه های شهرستان، آموزشی، میراثی و... به تأیید رسید که این میزان مصوبه دو برابر سایر شهرستان های استان است و دلیل این امر ظرفیت های ویژه شهرستان کاشان در حوزه های مختلف است.

در حاشیه نشست با خبرنگاران،استاندار اصفهان از بروز برخی گلایه و نارضایتی مردمی در اثر بهره‌برداری از معادن اظهار داشت: این موضوع را باید مد نظر داشته باشیم که معادن ذخائری برای توسعه اقتصادی منطقه است و متاسفانه گاهی اوقات افرادی باعث می‌شوند که این ظرفیت‌های اقتصادی فعال نشود و دغدغه مردم را ندارند و سوار بر این گلایه دست به برخی اقدامات می‌زنند.

وی با بیان اینکه اگر معادن برخی مشکلات را نیز به وجود آوردند، با اعمال برخی محدودیت‌ها در بهره‌برداری از بروز و گسترش مشکلات جلوگیری می‌کنیم، افزود: پیگیری لازم صورت گرفته تا بخشی از درآمد معدن در محدوده فعالیت معدن هزینه شود تا مردم شاهد پیشرفت و توسعه معدن باشند.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه در زمینه بررسی جوانب تاسیس کارخانه سرب در کاشان ابراز داشت: محیط زیست استان اصفهان یکی از سخت‌گیرترینمحیط زیست‌های کشور است و با اعضای این کارگروه اعلامی تاسیس این کارخانه را بررسی و در صورت تایید مجوز فعالیت صادر و در غیر این صورت از احداث آن جلوگیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به محورهای پیشرفت و توسعه و آبادانی استان اصفهان گفت: از جمله محورهای پیشرفت و توسعه در این استان گردشگری و حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و شهرستان کاشان 13.4 درصد از حوزه فناوری دانش‌بنیان استان اصفهان را تشکیل می‌دهد در حالی که جمعیت این منطقه هفت درصد از جمعیت این استان را به خود اختصاص داده است.

مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر پشت سر سد زاینده‌رود 130 میلیون مترمکعب آب وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه به فرماندار شهرستان کاشان تاکید شده است در حوزه توسعه به سمت صنایع آب‌بر حرکت نکنیم.

وی تاکید کرد: در زمینه شهرک صنعتی ماهیان زینتی نیز تاکید شده است تنها واحدهایی که فعال بوده و به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند با استقرار در این شهرک ساماندهی شوند و این موضوع به این دلیل است که در فلان مرکزی شاهد خشکسالی و کمبود آب هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان از 16 خرداد تا 25 شهریور امسال روزانه تا حدود 50 درصد از شهر آب نداشتند، افزود: 380 روستا و 58 روستا با تانکر آبرسانی می‌شدند و اگر ظرفیت‌ها ایجاد و زاینده‌رود تقویت شد می‌توان در زمینه تقویت آب شرب شهرستان‌های استان اصفهان اقدام کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه