English

امین ضیایی خبرداد؛

اجرای عملیات توسعه و احیا گیاهان دارویی در هرمزگان

رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: عملیات توسعه و احیا رویشگاه های گیاهان دارویی در سطح 15000 هکتار با مشارکت جوامع محلی و شرکت های تعاونی طرف قرارداد گیاهان دارویی درحال اجرا است.

اجرای عملیات توسعه و احیا گیاهان دارویی در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین ضیایی رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان در این خصوص عنوان کرد: این عملیات در شهرستان رودان ،حاجی آّباد، میناب، بشاگرد، بندرعباس و بستک در حال اجرا می باشد که بیشترین سطح احیایی در شهرستان های حاجی آباد، میناب و رودان است.
 
وی اظهارداشت: برداشت گیاهان دارویی (آویشن و آنغوزه) باتوجه به بارندگی خوب در سال 1400، این امر محقق شده که نسبت به سال گذشته آن که بارندگی بسیار اندک بود هیچ‌گونه برداشتی صورت نگرفت، رشد قابل ملاحظه و چشم گیری داشته است.
 
ضیایی با اشاره به اینکه 13 قرارداد با ارزش معادل 250 میلیارد ریال که برداشت گیاهان دارویی با اولویت طرح های مرتعداری تلفیقی داشته‌ایم که عمده آن ها آویشن و آنغوزه است افزود: برای سال آتی درصورت وفور بارندگی مناسب و انجام عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع توسط بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق امکان پذیر می‌باشد.
 
وی در ادامه اظهارداشت: زندگی بسیاری از روستاییان و عشایراستان با کشت و فروش انواع گیاهان دارویی عجین شده است که با برداشت گیاهان دارویی به استان های هم‌جوار نظیر فارس، اصفهان و تهران سهم به سزایی در صادرات ایفا می کنند.
 
رئیس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی هرمزگان گفت: گونه های گیاهی پر مصرف دارویی و خوراکی در بین مردم هرمزگان شامل آویشن، آنغوزه، بادام کوهی، بنه، پونه، مورخوش، مورتلخ، کلپوره، آلوئه ورا و گیشدر است.
 
گفتنی است، ارسال گیاهان دارویی به استان های دیگر درآمدزایی خوبی برای عشایر، مرتع‌داران و جوامع محلی دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه