English

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:

کشت گیاهان کم آب طلب و ایجاد گلخانه‌ها راه نجات کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیان کرد: به دلیل کمبود و شرایط بحرانی آب در کشور به ویژه در این منطقه، می تواند کشت‌های گلخانه‌ای و کم آب طلب جایگزین محصولاتی مانند طالبی شوند.

کشت گیاهان کم آب طلب و ایجاد گلخانه‌ها راه نجات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خبری اعلام کرد: الگوی کشت در این شهرستان باید به کشت گیاهان کم آب طلب و ایجاد گلخانه‌ها تغییر یابد.

شجعی در ادامه متذکر شد: به طور مثال کاشمر در تولید طالبی با سطح زیرکشتی معادل ۷۴۰ هکتار، رتبه اول را در استان دارد، اما به دلیل کمبود و شرایط بحرانی آب در کشور به ویژه در این منطقه، می تواند کشت‌های گلخانه‌ای و کم آب طلب جایگزین محصولاتی مانند طالبی شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر تصریح کرد: وجود شرکت تولید و بسته بندی گیاهان دارویی در این شهرستان به گونه‌ای است که اگر تمام اراضی کاشمر و حتی خراسان جنوبی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یابد، باز هم نیاز این شرکت فراهم نخواهد شد؛ در نتیجه تولید گیاهان دارویی در کنار گیاهان ضروری مانند گندم، از نیاز‌های منطقه است.

وی تاکید کرد: در سنوات گذشته هزار تن گندم تولیدی در کاشمر تحویل مراکز خرید گندم می‌شد، اما در حال حاضر تولید این محصول در شهرستان به ۵۰۰ تن هم نمی‌رسد و سهم این شهرستان تنها ۲۰ تن گندم تولیدی است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در ادامه یادآور شد: توجه و تشویق کشاورزان به کشت گندم و جو جزو اولویت‌های کشاورزی شهرستان می باشد و کشت ذرت و گیاهان علوفه‌ای که نیاز آبی کمتری دارند هم در شهرستان در حال توسعه است.

شجعی در خاتمه خاطرنشان کرد: به‌طوری‌که شاهد افزایش۵۰ درصدی کشت این محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم و با تغییر الگوی کشت، روز‌های خوبی در انتظار بخش کشاورزی در کاشمر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه