English

پیش بینی برداشت ۴۵ تن عسل در گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: در حدود ۷ هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و این بخش زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

پیش بینی برداشت ۴۵ تن عسل در گناباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی گناباد در خبری اطلاع داد و گفت: تولید عسل این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش ۸۰ درصدی دارد.

قاسمی در ادامه این خبر با اشاره به میزان تولید عسل در سال جاری اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مناسب، پیش بینی می‌شود امسال ۴۵ تن عسل در گناباد برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی گناباد همچنین تصریح کرد: در حدود ۷ هزار کندوی زنبور عسل در این شهرستان وجود دارد و این بخش زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

وی در ادامه متذکر شد: عسل تولیدی در شهرستان با توجه به پوشش گیاهی مناسب و وجود حداقل ۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در منطقه از جمله آویشن، اسطوخودوس، کلپوره و ...، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر مصرف داخلی کشور به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

قاسمی در خاتمه گفت: زنبور عسل در تولید مستقیم محصولاتی از قبیل عسل، گرده، بره موم، ژل رویال نقش دارد و علاوه بر ایجاد اشتغال برای زنبورداران، نقش بسزایی در طبیعت با دخالت در عمل گرده افشانی و افزایش تولید محصولات کشاورزی و احیای محیط زیست ایفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه