English

هادی ساربان:

افزایش ۳۰ درصدی گرده افشانی با کمک زنبور عسل

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات بیان کرد: به منظور بهبود عملیات گرده افشانی، با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان مه ولات، تعداد ۳۵ کلنی زنبور عسل در مجاورت مزرعه پیاز قرار داده شد.

افزایش ۳۰ درصدی گرده افشانی با کمک زنبور عسل

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی ساربان مدیر جهاد کشاورزی مه ولات در خبری اعلام کرد: مساله مهمی که بذردهی پیاز را تحت الشعاع قرار می‌دهد، تلقیح و باروری گل‌های آن است.

ساربان در ادامه این خبر اضافه کرد: به منظور بهبود عملیات گرده افشانی، با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان مه ولات، تعداد ۳۵ کلنی زنبور عسل در مجاورت مزرعه پیاز قرار داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات همچنین متذکر شد: بررسی‌های انجام شده حاکی از افزایش ۳۰ درصدی گرده افشانی با کمک زنبور عسل بوده است.

وی افزود: پیاز یکی از محصولات مهمی است که در بسیاری از مناطق ایران کشت می‌شود و تولید اقتصادی بذر این ارقام در داخل کشور با موانعی مواجه بوده است؛ به همین منظور هرسال مقدار زیادی بذر ارقام خارجی از کشور‌های دیگر وارد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات در ادامه یادآور شد: خوشبختانه با وجود امکانات و شرایط مطلوب و آماده سازی صحیح مزرعه و با توجه به شرایط گرم منطقه، امکان تهیه بذر مرغوب در شهرستان مه ولات مهیا بوده و سیاست مدیریت جهاد کشاورزی مه ولات، استفاده از تمامی استعداد‌های شهرستان در افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

ساربان در خاتمه خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود سه و نیم هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول قرار گرفته که از این میزان، سه و نیم تن بذر از مزرعه استحصال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه