English

افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی در مشهد به علت کاهش عرضه

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد بیان کرد: در مجموع سطح زیر کشت سیب‌زمینی به دلیل کم آبی و عدم کافی بودن توجیه اقتصادی تولید آن، کاهش یافته است و انتظارات برای عرضه انبوه این محصول برآورده نمی‌شود.

افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی در مشهد به علت کاهش عرضه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حیدر ساکن برجی رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در خبری اطلاع داد: با توجه به روزهای پایانی فصل برداشت پیاز و سیب‌زمینی در مناطق زیر کشت این دو محصول، عرضه آن در بازار مشهد کاهش یافته و این موضوع باعث روند افزایشی قیمت آنها شده است.

ساکن برجی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: عمده پیاز و سیب زمینی مشهد از سایر نقاط کشور مانند شیراز و دزفول و برخی مناطق شمالی کشور تامین می شود.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد تصریح کرد: کاهش عرضه باعث افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در هر کیلو بین چهار تا ۶ هزار تومان شده است که تا عرضه بیشتر این محصولات در بازار، همچنان روند پلکانی افزایش نرخ آنها ادامه دارد.

ساکن برجی همچنین اظهار کرد: تا زمانی که پیاز اصفهان و مشهد به زمان برداشت و عرضه آن در بازار نرسد، همچنان قیمت رو به افزایش خواهد بود و سیب زمینی مناطق شمالی کشور تمام شده و باید منتظر ورود آن از همدان و اصفهان بود تا خلا بازار را پر کند،

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد متذکر شد: در مجموع سطح زیر کشت سیب‌زمینی به دلیل کم آبی و عدم کافی بودن توجیه اقتصادی تولید آن، کاهش یافته است و انتظارات برای عرضه انبوه این محصول برآورده نمی‌شود.

ساکن بروجی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به شرایط تولید و عرضه سیب زمینی نمی توان انتظار کاهش قیمت زیادی در این محصول داشت، بلکه با رسیدن بارهای سیب‌زمینی جدید به بازار مشهد، کاهش قیمتی آن جزیی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه