English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه:

کشت سیب زمینی در ۱۰۰ هکتار مزارع سوادکوه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: کشت سیب زمینی در 100 هکتار زمین‌ کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

کشت سیب زمینی در 100 هکتار مزارع سوادکوه آغاز شد

به گزارش‌ خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا شهابیان از آغاز کشت سیب زمینی در 100 هکتار مزارع شهرستان سوادکوه خبر داد و اظهار داشت: ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع آگریا و نیز ارقام کنکورد و فیروزکوهی است.

وی ادامه داد: کشاورزان برای افزایش عملکرد و بهره وری بالا از آب و خاک و سایر نهاده ها، مشاوره با کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: ضروری است در طول دوره رشد گیاه تغذیه و آبیاری به موقع، مبارزه با علف های هرز و آفات و بیماری ها نظارت لازم را داشته باشند تا دسترنج کشاورزان هدر نرود.

وی با بیان اینکه با توجه به رطوبت خاک و بارندگی های مناسب، شاهد افزایش سطح زیر کشت 10 درصدی در صورت نبود بلایای طبیعی در این شهرستان خواهیم بود، افزود: پیش بینی می شود در هر هکتار از این زمین ها 20 تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

شهابیان بیان داشت: سیب زمینی در این شهرستان در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می شود.

وی گفت: برداشت محصول سیب زمینی در سوادکوه در اواخر تابستان و اوایل پاییز است که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دمای هوا بستگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه