English

علی اصغر امانیان:

سبزوار قطب تولید شیلات استان خراسان رضوی است

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی و شیلات این شهرستان اختصاص یافته است.

سبزوار قطب تولید شیلات استان خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان برای توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی و شیلات این شهرستان اختصاص یافته است.

امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: شهرستان سبزوار یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی شرق کشور است که ایجاد صنایع فرآوریو تبدیلی در این زمینه در نقش مهمی در حمایت از تولید دارد.

وی همچنین تصریح کرد: حدود هفت هزار هکتار عرصه مستعد برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان سبزوار شناسایی شده است که گل محمدی، زیره سبز، زعفران، فلفل قرمز و نعنا از عمده این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه تاکید کرد: هر کیلو گیاه دارویی پس از فرآوری چندین برابر ارزش افزوده تولید می‌کند و ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه صنایع فرآوری این محصولات اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: سبزوار همچنین با تولید سالانه حدود ۳ هزار تن محصول قطب تولید شیلات خراسان رضوی است و از محل مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زنجیره تولید شیلات مشخص شده است.

امانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد زنجیره تولید شیلات و تکمیل سریع‌تر طرح ساخت مجتمع تولید ماهیان خاویاری سبزوار مورد توجه قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه