English

امرالله شمس:

خرید توافقی ۱۶ تن گیاه دارویی از کشاورزان سبزوار

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار بیان کرد: ارزش گیاهان دارویی خریداری شده هفت میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰ درصد این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

خرید توافقی ۱۶ تن گیاه دارویی از کشاورزان سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امرالله شمس رییس اداره تعاون روستایی سبزوار در خبری اعلام کرد: در راستای حمایت از تولید کنندگان ۱۶ تن گیاه دارویی به نرخ توافقی از کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال کنونی خریداری شد.

شمس در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: این گیاهان شامل نعنا فلفلی، گل محمدی و خارخاسک است که توسط شرکت تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی از کشاورزان خریداری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار همچنین تصریح کرد: ارزش گیاهان دارویی خریداری شده هفت میلیارد ریال است که تاکنون ۴۰ درصد این مبلغ به کشاورزان پرداخت شده است.

وی متذکر شد: این شهرستان یکی از قطب های گیاهان دارویی شرق کشور است و این خرید در راستای حذف واسطه ها، دلالان سودجو و حفظ تعادل قیمت در بازار به نفع کشاورزان و تولید کنندگان صورت گرفته است.

شمس یادآور شد: سال زراعی گذشته نیز در راستای حمایت از تولید کنندگان ۴۸ تن گیاه دارویی به نرخ توافقی از کشاورزان این شهرستان به ارزش هشت میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال خریداری شد.

رییس اداره تعاون روستایی سبزوار در ادامه این خبر اظهار کرد: این شهرستان در این حوزه رتبه نخست را در بین شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی استان خراسان رضوی کسب کرده بود.

شمس در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به رونق کشت گیاهان دارویی در سبزوار توسعه صنایع فرآوری آن علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، نقشی موثر در شکوفایی اقتصاد شهرستان و افزایش اشتغال دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه