English

علیرضا دلبری:

برداشت گیاه دارویی (آنیسون) شیرین بادیان از مزارع داورزن

مدیر جهاد کشاورزی داورزن بیان کرد: فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن هستند.

برداشت گیاه دارویی (آنیسون) شیرین بادیان از مزارع داورزن

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی داورزن در خبری اعلام: از ابتدای سال زراعی کنونی یعنی از مهر ماه گذشته حدود ۱۲۰ گیاه دارویی (آنیسون) شیرین بادیان در این شهرستان برداشت و روانه بازار شده است.

دلبری در ادامه این خبر تصریح کرد: شهرستان داورزن به لحاظ سطح زیر کشت و برداشت گیاه دارویی شیرین بادیان رتبه نخست را در خراسان رضوی دارد و این گیاه دارویی در بهبود تنفس، کاهش درد و کاهش تشنگی موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن همچنین ادامه داد: میانگین برداشت این گیاه دارویی یک تن در هکتار است که در یک دوره زراعی سه تا چهار ماهه بر روی زمین زراعی مستقر است.

وی تاکید کرد: این شهرستان قطب گیاهان دارویی خراسان رضوی است و هم اکنون ۱۷ رقم گیاه دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان کشت می‌شود.

دلبری اضافه کرد: فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن هستند.

وی یادآوری کرد: به منظور جلوگیری از خام فروشی، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات در این شهرستان پیگیری می شود که در این راستا ناحیه صنعتی روستایی بیزه در داورزن ایجاد می‌شود.

دلبری در خاتمه خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی ، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند و این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی