English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گیاهان دارویی در استان اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گیاهان دارویی در استان اصفهان درسال جاری خبر داد.

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گیاهان دارویی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا رییس‌زاده گفت: تاکنون سالانه بالغ بر ۶۸ هزار تُن محصول از این زمین های کشاورزی برداشت می شد و پیش بینی می کنیم این رقم در سال ۱۴۰۱ به حدود ۷۰ هزار تن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با اجرای چند طرح توسعه‌ای، مساحت مزارع گیاهان دارویی این استان ۷۰۰ هکتار اضافه خواهد شد و به حدود ۷۹ هزار هکتار می‌رسد.            

 رییس زاده ادامه داد: گل محمدی و زعفران به همراه ۳۰ قلم انواع گیاه دارویی بهاره و پاییزه در بخش کشاورزی (جدا از عرصه های منابع طبیعی) این استان کشت می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه افزایش بهره وری در تولید از جمله موارد ضروری است که امسال بطور جدی پیگیر آن هستیم تصریح کرد: این امر به بهبود کیفیت و رونق تولید می انجامد.

رییس‌زاده با اشاره به شرایط خشکسالی در استان و لزوم تغییر الگوی کشت، خاطرنشان کرد: صنعت گیاهان دارویی نسبت به بخش های دیگر مصرف آب کمتری دارد لذا در استان اصفهان می تواند به عنوان یک کشت جایگزین باشد.

 وی افزود: از سوی دیگر تولید این محصولات بستر مناسبی برای صادرات بوجود آورده است که باید با رفع برخی موانع، فضا را برای فروش آنها به کشورهای خارجی فراهم کرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل کمبود منابع آبی حدود ۲۰۰ هزار هکتار از این اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

گفتنی است؛ مجموع اراضی باغی اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه