English

علیرضا دلبری:

داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی داورزن بیان کرد: با توجه به آب هوای کویری منطقه داورزن، افزایش کشت و تولید گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد

داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی داورزن در خبری اظهار کرد: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که سال گذشته از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.

دلبری در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: داورزن قطب کشت و تولید گیاهان دارویی در خراسان رضوی است و وسعت کشتزارهای گیاهان دارویی این شهرستان به سه هزار و ۱۶۲ هکتار می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن همچنین افزود: فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به آب هوای کویری منطقه داورزن، افزایش کشت و تولید گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد و از سویی اقلیم خاص منطقه سبب شده گیاهان دارویی آن افشره (اسانس) و کیفیت بالایی داشته باشند.

دلبری در خاتمه متذکر شد: خام فروشی تولیدات کشاورزی بویژه گیاهان دارویی سبب شده سود کشاورزان عاید دلالان شود که برای جلوگیری از این پدیده راه اندازی کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی اهمیت بسیار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی