English

حمیدرضا مداح:

کوهسرخ، قطب‌ مهم گیاهان دارویی در خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ بیان کرد: ۱۷۴ گونه گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن گیاهان دارویی است و استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی از نیاز‌های جدی است.

کوهسرخ، قطب‌ مهم گیاهان دارویی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا مداح مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ در خبری اعلام کرد :بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۰ هکتار زمین در شهرستان کوهسرخ زیر کشت گیاهان دارویی است.

مداح همچنین اظهار کرد: ۱۷۴ گونه گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن گیاهان دارویی است از این رو کوهسرخ به عنوان یکی از قطب‌های مهم گیاهان دارویی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ در ادامه تصریح کرد: زعفران ، انغوزه، سپند، باریجه، آویشن، ریواس و ترنجبین به عنوان مهم‌ترین گیاهان دارویی این منطقه است و با سرمایه گذاری مناسب در این حوزه زمینه اشتغال بیشتر و رونق اقتصادی منطقه فراهم می‌شود.

وی متذکر شد: نقش گیاهان دارویی در توسعه اقتصادی منطقه بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که آنغوزه و زعفران از کوهسرخ به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ یادآور شد: به علت برداشت‌های غیر اصولی، خشکسالی و چرای بی رویه دام برخی گونه‌های گیاهی مانند باریجه، آنغوزه و گل گاوزبان در معرض انقراض است.

مداح خاطرنشان کرد: استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان کوهسرخ از نیاز‌های جدی است و با وجود اینکه آنغوزه یک گیاه پر درآمد منطقه است، اما خام فروشی می‌شود. دستکم سه هزار نفر در کوهسرخ بطور مستقیم و غیرمستقیم در زمینه گیاهان دارویی اشتغال دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه