English

افزایش صادرات محصولات باغی در کشور

مدیرکل طرح و برنامه معاونت باغبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش 2 برابری صادرات محصولات باغی در کشور خبر داد.

افزایش صادرات محصولات باغی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حبیب رادفر صبح امروز در دوره آموزش‌های راهبردی ویژه مدیران جهاد کشاورزی استان‌های منطقه دو کشور در اردبیل افزود: در سال ۹۲ میزان صادرات ۸۴۲ هزار تن بوده که این عدد در سال ۹۶ به یک میلیون و ۵۴۹ هزار تن رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال 92 کل تولیدات کشاورزی 97 میلیون تن بوده که این رقم در سال 95 به 118 میلیون تن رسیده است و در کنار زراعت، باغبانی، دام و طیور و شیلات، تولیدات باغبانی با 28.1 درصد بالاترین رشد را داشته است.

مدیرکل طرح و برنامه معاونت باغبانی سازمان تحقیقات کشاورزی با اشاره به میزان صادرات محصولات مهم باغبانی از سال 90 تا ده ماه 97 افزود: در سال 92 میزان صادرات 842 هزار تن بوده که این عدد در سال 96 به یک میلیون و 549 هزار تن رسیده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

حبیب رادفر با اشاره به آمار از افزایش صادرات محصولات باغی تصریح کرد: افزایش صادرات باعث ارزآوری بیشتر به کشور می‌شود.

وی افزایش تولید در محیط‌های گلخانه‌ای و کنترل‌شده، توسعه باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار، اصلاح و جایگزینی باغات غیراقتصادی و مسن، حمایت از افزایش تولید محصولات باغی دارای مزیت و حمایت از ایجاد زنجیره ارزش بازار تولید محصولات باغبانی را جزو سیاست‌های مهم باغبانی کشور در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی