English

با حضور مسئولین استانی و کشوری؛

۸ طرح ملی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در اختیار مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران قرار گرفت

8 طرح تخصصی ،عملیاتی از طرح های تدوین شدن در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان با حضور مسئولین استانی و کشوری در اختیار مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران قرار گرفت.

 8 طرح ملی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در اختیار مجلس شورای اسلامی و اتاق ایران قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که در حال حاضر 8 طرح تخصصی ، عملیاتی از طرح های تدوین شدن در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان قابلیت طرح و پیگیری در سطح کلان کشور را دارند، گفت: این طرح ها در راستای بهبود فضای مستمر کسب و کار و براساس مباحث علمی و کارشناسی ارائه شده اند و اجرای آن می تواند در کاهش مخاطرات زیست محیطی ،ایجاد اشتغال و افزایش صادرات محصولات کشاورزی تاثیر گذار باشد.

حمیدرضا قلمکاری بهره مندی از اساتید شاخص دانشگاهی و مدیران توانمند اجرایی را از مهمترین ویژگی ها این کمیسیون در دوره هشتم دانست و گفت: تعامل بین بخش های مختلف کشاورزی، توجه به اسناد بالا دستی ، حرکت به سمت توسعه پایدار و استفاده از مدل برنامه ریزی تفکر استراتژیک از دیگر ویژگی های بود که در طول چهارسال گذشته به عنوان نقشه راه از آن استفاده شد.

8 طرح ملی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان نیازمند کنشگری در سطح ملی است

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: 8 طرح تخصصی ،عملیاتی از طرح های تدوین شدن در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق اصفهان قابلیت طرح و پیگیری در سطح کلان کشور را دارند.

وی افزود: 8 طرح ملی کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان نیازمند کنشگری در سطح ملی است.

قلمکاری با قرائت بیانیه ای پیرامون ایجاد ستاد ملی نجات زاینده رود از سرآب تا پایاب گفت: ایجاد چنین ستادی در سال 1394 در کمیسیون کشاورزی ،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد شد؛چرا که تبدیل نگاه منطقه ای به نگاه ملی و ایجاد الزام قانونی در اجرای مصوبات، مانند آنچه در خصوص دریاچه ارومیه اتفاق افتاد تنها راهی است که می تواند حیات در فلات مرکزی ایران را تضمین کند.

اتاق بازرگانی اصفهان

وی افزود: شرایط اقتصادی و زیست محیطی امروز کشور ایجاب می کند تا با قید فوریت سیاست های خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی ، برنامه ملی توسعه 500 هزار هکتاری باغات دیم در اراضی شیب دار و بارگذاری های جدید بر حوزه آبریز زاینده رود مورد بازنگری قرار گیرد و اقدامات لازم برای تفیذ اختیارات اصل 138 قانون اساسی به کارگروه ملی نجات زاینده رود از سراب تا پایاب و تغییر در فرایند تدوین و تصویب سند هفتم توسعه به عنوان دو موضوع بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد.

نقشه راه اجرای طرح های 8 گانه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنید

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی پس از تشریح 8 طرح ملی توسط اعضاء کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت : اتاق بازرگانی بازوی مشورتی قوای سه گانه است و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از طرح هایی که به توسعه آب و خاک کشور منجر شود انجام خواهیم داد.

احمد علی کیخا ضمن درخواست از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان برای تدوین نقشه راه این 8 طرح گفت: برای انجام اقدام عملی لازم است تا ابتدا جایگاه مجلس شورای اسلامی در تحقق این اهداف تعیین و مشخص شود که این قوه چه فعالیتی را در این راستا می بایست انجام دهد.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن باید ها و نباید های موارد ذکر شده ، کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا با استفاده ازاهرم های قدرت این نهاد نسبت به اجرای این طرح ها اقدام کند.

احمدعلی کیخا با بیان اینکه بسیاری از طرح هایی کشور بدون پشتوانه کارشناسی و براساس سلیقه ی مدیران به مرحله ی اجرا در آمده است گفت: درست است که تولیدات کشاورزی ما پس از انقلاب از 25میلیون تن به 100 میلیون تن رسیده است اما با این وجود کشاورزی کشور توسعه نیافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی رتبه 131 ایران در بین 132 کشورجهان از نظر مدیریت اکوسیستم های آبی را از نشانه های این اقدامات غیر کارشناسی و دیده منطقه ای دانست و ادامه داد : در خصوص ایجاد تشکل ها نیز به نظر می رسد نتوانسته ایم در مسیر درست گام برداریم چراکه تشکل های برخاسته از یک صنف هرکدام درخواستی در تضاد با تشکل دیگر دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه