English

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر خبر داد:

تولید ۲۹ تنی گیاهان دارویی در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: 150 هکتار اراضی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد که امسال 29 تن محصول تولید شد.

تولید 29 تنی گیاهان دارویی در بهشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، غلامرضا قنبری به لزوم توسعه کشت گیاهان دارویی با هدف اشتغال زایی در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین تأکید کرد و اظهار داشت: شهرستان بهشهر مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی با اهداف اشتغال زایی جوانان روستایی و پیشگیری از فرسایش زمین و خسارت سیل است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی مقاوم به کم آبی و گیاهان دارویی متناسب با شرایط اقلیمی منطقه، دوره آموزشی مهارتی پرورش گیاهان دارویی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی پاسند و بسیج شهرستان به صورت تئوری و بازدید میدانی در این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: در این دوره آموزشی مهارتی شهاب الدین میری نژاد محقق گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی پاسند دهستان پنجهزاره در خصوص اهمیت گیاهان دارویی، نحوه کاشت، داشت و برداشت و معرفی تعدادی از آن ها مطالب مفیدی را برای بهره برداران ارائه داد.

وی به معرفی گل همیشه بهار، ختمی، بابونه، نعنا، گل محمدی، نسترن، بنفشه، اسطوخودوس، رُزماری، شمعدانی عطری، گل گاوزبان، رازیانه، پونه، سنبل الطیب و نعنا فلفلی به عنوان گیاهان دارویی و نحوه تکثیر تعدادی از این گیاهان پرداخت و در ادامه از مزرعه گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی پاسند بازدید و بهره برداران از نزدیک با تعدادی از گیاهان دارویی و نمونه خشک شده آشنا شدند و به تبادل نظر پرداختند.

وی در پایان یادآور شد: 150 هکتار اراضی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد که در امسال 29 تن محصول تولید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه