English

استاندار کردستان:

توسعه شهری در کردستان متوقف است

استاندار کردستان گفت: در زمینه توسعه شهری با موانع و محدودیت های قانونی کنونی، تقریبا توسعه شهری در استان متوقف است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود.

توسعه شهری در کردستان متوقف است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن کردستان، ضمن تاکید بر رفع تکلیف پروژه های مسکن ملی در استان، گفت: هیچ عذر و بهانه ای در خصوص تامین زمین، آماده سازی، معارض و امثال این موارد به هیچ وجه در بحث ساخت  و سازها قابل قبول نیست و هر چه سریع تر به صورت شبانه روزی حوزه حقوقی راه و شهرسازی  نسبت به رفع این موانع همت گمارد.

وی با اشاره به موضوع بازآفرینی شهری، اظهار کرد: فرمانداران تا جلسه آینده مکلفند شهرداری ها را پای کار بیارند و با همکاری هم بسته های تشویقی نوسازی بافت های فرسوده را تدوین و اعلام کنند.

استاندار کردستان با اظهار نارضایتی از اینکه بجز شهرستان های قروه و دهگلان هیچ شهری در استان بسته تشویقی ابلاغ و اجرایی نشده است، افزود: تا جلسه آینده همه شهرهای استان باید نسبت به ارائه این بسته ها برای نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنند و این مهم اجرایی شود.

زارعی کوشا ادامه داد: در خصوص مسکن ملی برای ایثارگران و مشمولان طرح جوانی جمعیت باید تمهیداتی اندیشیده شود و بر اساس محدودیت ها این امر مصوب و تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه ای تا قبل از رفع شائبه و معارض کلنگ زنی نخواهد شد، یادآور شد: نباید کلنگ زنی های مسأله دار تبدیل به نماد ناکارآمدی شود.

استاندار کردستان بیان کرد: در زمینه توسعه شهری با موانع و محدودیت های قانونی کنونی، تقریبا توسعه شهری در استان متوقف است و برای جلوگیری از این امر باید قانون موجود اصلاح و راهکارهای دیگری تدوین شود چرا که با این روند باید خط پایان توسعه در برخی شهرهای استان را شاهد باشیم.

زارعی کوشا گفت: مدیران شهری با برداشتن موانع به توسعه شهر سرعت دهند و در این زمینه موانع ساختاری از میان بر داشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه