English

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد؛

نقش تاثیرگذار اساتید در حفظ هویت و پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تقویت امید، انگیزه و علاقه دانشجویان به امر دانش و پژوهش، حاصل تلاش اساتید به عنوان حافظان و وارثان علم است.

نقش تاثیرگذار اساتید در حفظ هویت و پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ادامه نشست های دوره ای با اعضای گروه های آموزشی دانشگاه، امروز‌ با حضور در بیمارستان خلیلی، با اعضای هیات علمی گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه دیدار کرد و با اشاره به توانمندی بالای اساتید مجرب این گروه آموزشی در دانشگاه، از تلاش آنان در ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به بیماران قدردانی و اساتید پیشکسوت و برجسته دانشگاه را الگوهایی تاثیرگذار دانست.

او با اشاره به فعالیت ۱۰۲ عضو هیات علمی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در این زمینه از رتبه بالایی در سطح کشور برخوردار است، این توانمندی را موجب شتاب بخشیدن به حرکت رو به جلوی دانشگاه در ارتقای پژوهش های سلامت محور عنوان کرد.

 سید وحید حسینی تلاش مسوولان دانشگاه را ایجاد زمینه های استقلال و ابتکار عمل برای دانشگاه، دانشکده ها، مدیریت گروه ها و بخش های آموزشی و درمانی علوم پزشکی شیراز عنوان کرد و افزود: از مهمترین توفیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حفظ هویت و جایگاه و پیشینه این دانشگاه در طی حدود هشت دهه فعالیت آکادمیک است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از پیگیری مسوولان دانشگاه در زمینه پرداخت مطالبات مالی اساتید و ارتقای وضعیت گروه های آموزشی خبر داد و تاکید کرد: رفع دغدغه های اساتید و چالش های آنان در حیطه های آموزشی و درمانی، از اولویت های در حال پیگیری مسوولان دانشگاه است که در سفرهای هیات رییسه به وزارت بهداشت به صورت جدی پیگیری می شود.

تلاش در مسیر ارتقای نام و آوازه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور

مشاورعالی رییس دانشگاه نیز در این نشست ارتقای نام و آوازه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور و کسب رتبه های برتر در این زمینه را حاصل تلاش بسیار درخشان اساتید گروه های آموزشی دانست و گفت: هدف از این نشست هم اندیشی، تلاش در راستای حفظ و مراقبت از شان و جایگاه اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان دانشگاه است.

محمود نجابت با بیان اینکه گروه آموزشی گوش، حلق و بینی در دانشگاه دارای دانشجویانی با رتبه های برتر آزمون های دستیاری در کشور است، گفت: پیگیری در زمینه تهیه تجهیزات موردنیاز در بخش های درمانی، آموزشی و پژوهشی، از اولویت های دستورکار مسوولان دانشگاه است.

محسن رازقی معاون آموزشی دانشگاه دیگر عضو این نشست بود که توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی دوره های جدید فلوشیپ، به کارگیری عضو هیات علمی جدید، تبدیل وضعیت برخی اساتید و پیگیری نیازهای آموزشی این گروه آموزشی بیان کرد.

سید حسام الدین نبوی زاده رییس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه گروه آموزشی گوش، حلق و بینی دانشگاه، از جمله گروه های آموزشی موفق در شیراز است، وجود اساتید برجسته، دانشجویان با رتبه های برتر و پیشرو بودن این گروه آموزشی را موجب ارتقای وضعیت علمی دانشگاه دانست و از پیگیری دغدغه های این گروه آموزشی خبر داد.

مدیرگروه گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هدف اساتید، دستیاران و دانشجویان در حوزه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، تلاش برای تامین سلامت مردم است، یاد و خاطره اساتید پیشکسوت این گروه آموزشی را گرامی داشت.

سید بصیر هاشمی با ارایه توضیحاتی پیرامون دغدغه ها و نیازهای آموزشی، پژوهشی و درمانی این گروه آموزشی در دانشگاه، یادآور شد: فعالیت این گروه آموزشی در شیراز از سال ۱۳۳۸ همزمان با گروه چشم پزشکی در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز آغاز شد.

او با بیان اینکه تمامی اعمال جراحی گوش، حلق، بینی، فک، صورت، سر و گردن از سوی اساتید و دستیاران این گروه آموزشی در دو بیمارستان خلیلی و شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز انجام می شود، گفت: هم اکنون ۲۷ دستیار در چهار دوره فلوشیپ در این گروه آموزشی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

 هاشمی با اعلام اینکه تا کنون دو هزار و یکصد جراحی در مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز  انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ماهانه، ۵۰۰ عمل جراحی به همت اساتید و متخصصان گروه آموزشی گوش و حلق و بینی در شیراز انجام می شود.

همچنین اساتید و اعضای هیات علمی گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه نیز در این نشست هم اندیشی، دغدغه ها و چالش های موجود در این گروه آموزشی را با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هیات همراه در میان گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه