English

رئیس کل دادگستری هرمزگان عنوان کرد؛

دستگاه قضایی در برخورد با اخلالگران امنیت کشور کوتاه نخواهد آمد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی در مورد برخورد با جرم به ویژه جرایم مهمی که علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی است به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

دستگاه قضایی در برخورد با اخلالگران امنیت کشور کوتاه نخواهد آمد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در آئین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان قشم با اشاره به نا آرامی ها و اغتشاشات اخیر اظهارکرد: کمتر کسی وجود دارد که نداند دشمنان خبیث و پلید این نظام هیچ‌گونه استاندارد، معیار، ارزش و اصولی برای خودشان ندارند، آن ها هر روز به دنبال بهانه تازه‌ای هستند تا به دستاویز قرار دادن آن در موضوعات مختلفی به نظام اسلامی ضربه وارد کنند.

وی ادامه داد: قومیت ها، مذاهب، علما، بزرگان و مسئولان هستند که باید بدانیم و بصیرت داشته باشیم که با بهانه های واهی می‌خواهند از هر چیزی به عنوان یک ابزار استفاده کرده تا به اهداف مادی و شیطانی خود دست بیابند، اگر چه که در این ۴۴ سال گذشته از انقلاب اسلامی به آن نرسیدن و از این به بعد هم از گذشته ناکام‌تر خواهند بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی در مورد برخورد با جرم و به ویژه جرایم مهمی که علیه امنیت داخلی و خارجی ما هستند به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد، توضیح داد: در تمام دنیا و نظام های حقوقی نیز همین‌طور است و تمامی کشورها و نظام ها به امنیت خود حساس هستند، معمولا ارتکاب جرایم و بزه‌ها علیه امنیت مجازات های سنگین و بازدارنده‌ای به همراه دارند.

قهرمانی اضافه کرد: در سراسر استان هرمزگان نیز دادستان مرکز استان و دادستان های شهرستان ها و به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با نگاه ویژه موضوعات را رصد و پیگیری می کنند، ضمن اینکه ملاک و معیار قانون است و در مورد جنایت کارترین متهمان نیز حقوق شهروندی، کرامت انسانی و رعایت قانون مدنظر قرار دارد.

وی گفت: طبق همان قانون برخورد با افراد آشوبگر و مخلان نظم و امنیت و افرادی که دست به اسلحه می‌برند، کسانی که اموال عمومی را تخریب می کنند، یا خودروهای سازمانی را آتش می زنند و افرادی که مرتکب اغتشاش می شوند بی گمان قاطع، بازدارنده و در نزدیک‌ترین زمان ممکن خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهارکرد: نکته تکمیلی این برخوردها این است که دستگاه قضایی استان هرمزگان باید در رفتار و عملکرد بیشترین جاذبه را هم داشته باشد و نباید هر کسی را به بهانه‌ای کوچکی از نظام و حاکمیت دور کرده و برانیم.

بیشتر بخوانید:

صدور کیفرخواست برای قاضی و وکیل قلابی در جزیره قشم

با صدور حکمی، «مرتضی فیروزی» به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قشم منصوب و از خدمات پنج ساله «رضا صفایی» سمت تقدیر شد.

پس از این مراسم رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور نظارت مستمر و هدفمند بر نحوه خدمت رسانی به مردم از حوزه قضایی جزیره قشم نیز بازدید کرد.

آئین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان قشم با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس شورای حل اختلاف استان هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب، ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن ، فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداران برخی از شهرهای مرزی قشم برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه