English

فرماندار قم:

کم‌کاری‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید جبران شود

فرماندار قم گفت: نسل جدید ما از مبانی دفاع مقدس اطلاع کافی را ندارند و باید کم‌کاری‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به این نسل جبران شود.

کم‌کاری‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید جبران شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان روز دوشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان قم ابراز داشت: هر فرد به اندازه ای که می تواند باید از گنجینه دفاع مقدس استفاده کند و با این کار به منابع عظیمی دست پیدا می کند اما آنقدر کم به این گنجینه پرداخته ایم که گاهی نسل جدید به قدر لازم از آموزه های دفاع مقدس آگاهی ندارد.

وی اظهار داشت: اتکا به قدرت مردم از شاخصه هایی است که باید نسبت به آن تاکید شود و در ادامه مسیر انقلاب به عنوان چراغ راه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر متکی به حضور مردم نباشیم و مردم را در مدیریت عرصه های مختلف درگیر نکنیم نمی توانیم موفق باشیم و در حقیقت نظام ما از اساس مبتنی بر حضور مردم است.

فرماندار قم تاکید کرد: بر خلاف تصور دشمن،‌ جنگ تحمیلی ما را قوی تر کرد و باعث شد انقلاب بیشتر به دنیا معرفی شده و توسعه پیدا کند و دشمنان تصور این را هم نمی کردند.

وی افزود: دشمن برای خاموش کردن انقلاب جنگ را به راه انداخت اما جنگ باعث شعله ور تر شدن انقلاب در دنیا شد و این جز با اراده الهی اتفاق نمی افتاد.

ذاکریان اظهار داشت: خیلی از استعدادهای ما در عرصه دفاع مقدس شناسایی شد و منجر به بروز نوآوری هایی در عرصه های مختلف شد که یکی از این عرصه ها اعتماد به جوانان بود که ثمره آن را دیدیم.

وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید به جوانان اعتماد کنیم و در این بین ضرر نخواهیم کرد و بهتر به اهدافی که برای انقلاب ترسیم کرده ایم خواهیم رسید.

وی با تاکید بر لزوم تجلیل از شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: آن ها قهرمانان ملی و معنوی ما هستند و رویکرد دفاع مقدس صرفا دفاع از خاک و ناموس نبود و دفاع از اسلام، دین و معنویت ما بود و باید همه قهرمانان جنگ را تجلیل کنیم و در این زمینه نیز کاستی داشته ایم.

فرماندار قم افزود: شهدا باید همیشه تجلیل شده و رفتار آن ها برای ما الگو باشد و شهید دهه هفتادی مثل محسن حججی نیز از افرادی بود که با ما زندگی می کرد و حجتی برای کل دنیا می شود.

وی اظهار داشت: جامعه بزرگ مخاطبان ما در آشنایی با دفاع مقدس دانش آموزان و دانشجویان هستند و در هفته دفاع مقدس و دهه فجر از فرصت بوجود آمده  استفاده درستی نمی شود لذا خوب است پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود که دانشگاه ها و مدارس از این دو بازه زمانی برای تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس به خوبی استفاده کنند.​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه