English

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

زنان فعال دوران دفاع مقدس الگوی بی‌بدیلی برای جوانان هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگوهای بی‌بدیلی برای جوانان هستند، گفت: معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.

زنان فعال دوران دفاع مقدس الگوی بی‌بدیلی برای جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امیر دریادار رضا عباسی، در جلسه کمیته زنان شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم زنان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و سازنده‌ای ایفا کردند و اگر همراهی و فداکاری آنان نبود، قطعاً ما در این نبرد به چنین پیروزی بزرگی دست نمی‌یافتیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان کشورمان نه‌تنها نقش فعالی در زمینه امداد و مداوای مجروحین و همچنین پشتیبانی و تهیه مایحتاج رزمندگان در جبهه‌ها داشتند، بلکه هنگام رفتن عضوی از اعضای خانواده آنان به جبهه در مراحل مختلف قبل از اعزام، هنگام اعزام، دوران حضور در جبهه و بعد از شهادت یا جانبازی نیز با ایستادگی و مقاومت خود صحنه‌های زیبایی از ایثار و فداکاری خلق کردند.      

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: همه وظیفه داریم از بانوان فعال در دوران دفاع مقدس به‌ویژه مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران به نحو شایسته‌ای تجلیل کنیم و باید در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.  

وی تصریح کرد: زنان فعال در دوران دفاع مقدس الگوهای بی‌بدیلی برای جوانان هستند و معرفی و انتقال سرگذشت و خاطراتشان به نسل جدید نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه دارد.  

عباسی، با اشاره به نقش زنان در ارتقا معنویت و سلامت اخلاقی خانواده گفت: زنان به‌عنوان همسر و مادر در خانواده، تاثیر مهمی در حفظ و تقویت معنویت و رشد دینی و اخلاقی اعضای خانواده برعهده دارند؛ لذا باید روی خانواده و تربیت آن مطابق با شاخص‌های دینی توجه بیش‌تری داشته باشیم. 

وی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین رشادت‌های مردم ایران در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز همه وظیفه داریم که نهایت استفاده را از رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خنثی ساختن تبلیغات منفی دشمنان علیه این برهه مهم از تاریخ کشورمان انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه