English

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم سلامت و درمان است / وجود بیش از ۳ میلیون زوج نابارور در کشور

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: راهبردهای اصلی سازمان تامین اجتماعی توسعه خدمات بخش سلامت و درمان است.

یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم سلامت و درمان است / وجود بیش از ۳ میلیون زوج نابارور در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، میرهاشم موسوی در حاشیه افتتاح طرح هتلینگ بیمارستان شبیه خوانی کاشان در خصوص توسعه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی، یکی از سیاست های اصلی سازمان، توسعه خدمات درمانیست که نمونه آن افتتاح پروژه توسعه هتلینگ و ارتقاء وضعیت بخش زنان و زایمان بیمارستان شبیه خوانی کاشان، با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است و امیدواریم این کار وضعیت رشد جمعیت در استان اصفهان را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه در بخش درمان هم سیاست‌های دولت مشخص است، ابراز داشت: اجرا شدن طرح دارویار نیز موید همین موضوع است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اجرای طرح دارویار پیامدها و برکات خوبی برای مردم خواهد داشت، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات مردم در دسترسی به دارو کمتر شود.

بیش از ۳ میلیون زوج نابارور در کشور

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشوردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در موضوع تعالی خانواده گفت: در کشور بیش از سه میلیون زوج نابارور وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی هم بنا به ماهیت خود بیش از پیش در زمینه ارائه خدمات به مردم در این موضوع وارد می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه فرزند آوری مولد سازی برای جامعه است،گفت: امیدواریم با سیاست‌هایی که مدنظر داریم بتوانیم از زوج‌های نابارور حمایت‌هایی داشته باشیم.

 پرداخت به موقع حقوق به بازنشستگان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی

موسوی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت به موقع حقوق به بازنشستگان دانست و افزود:پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان با توجه به منابع صندوق تامین اجتماعی و همچنین درمان بیمه شدگان، تقدم اصلی بنده از روز نخست شروع کار در این مسئولیت بوده و هست.

وی تاکید کرد: این تعهد بلندمدت باید دقیق و به موقع با هدف تامین معیشت بیمه‌شدگان مورد توجه قرار گیرد.

موسوی تصریح کرد: درمان نیز باید در بخش مستقیم سازمان تامین اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته تا از درد بیماران کاسته شود و باید کمیت و کیفیت این بخش توسعه یابد.

به گفته وی، در درمان غیرمستقیم(مراکز طرف قرارداد) نیز،  گسترش پوشش اقلام دارویی خاص و خدمات درمان ناباوری در همین راستاست و این مهم در دولت سیزدهم جزو مسائل راهبردی تعریف شده و باید تمام توان خود را در جهت کاهش هزینه‌های درمان از جیب مردم به کار بندیم.

موسوی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون نفر به صورت مستقیم، یعنی بیش از ۵۳ درصد مردم کشور مرتبط است و تعهد دارد خدمات آنها را تامین کند.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی در بخش غیرمستقیم نیز با بیش از ۵۰ هزار مرکز طرف قرارداد، خدمات راهبردی سلامت را  به بیمه‌شدگان ارایه می‌دهد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین گفت: ۷۵ درصد از جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری کاشان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که ۲۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

کاشان نیازمند توجه ویژه تامین اجتماعی کشور است  

در بخشی از مراسم افتتاح هتلینگ بیمارستان شبیه خوانی محمدشریف زارعی فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: شهر دارالمومنین کاشان، مهد کار و تلاش با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر که ۷۵ درصد جمعیت آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه خاطر نشان کرد: ضروری است به شهرستان کاشان و مردم این منطقه توجه ویژه شود چرا که کاشان سرآمد در تولید و صنعت با آمار قابل توجه کارگری و بازنشستگی است که ارائه خدمات بیشتر و بهتر کیفیت بالاتر از سازمان تامین اجتماعی مورد انتظار است.

زارعی در ادامه سخنان خود ضمن خطاب به میر هاشم موسوی عنوان کرد: از وظایف مهم تامین اجتماعی ارتقاء سطح درمان ویژه بیمه شدگان و رفع مشکلات پیش روی است و موثرترین نمونه در کاشان آن افتتاح و راه اندازی بخش هتلینگ بیمارستان شبیه خوانی است.

وی با اشاره به موضوع زمین های شرکت ریسندگی و بافندگی کاشان و تسریع در حل مشکلات مربوطه به آن توسط تامین اجتماعی، تاکید کرد: پیشرفت یکی از پروژه های عمرانی بزرگ شهر به واسطه برخی مشکلات با کندی همراه شده و فرمانداری از آمادگی لازم برای حل مشکلات برخوردار است.

فرماندار ویژه کاشان گفت: یکی از مطالبات به حق و دیرینه مردم کاشان و 75 درصد بیمه شدگان تحت پوشش منطقه، ساخت و راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی است و تحقق این خواسته ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه