English

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

بهره برداری خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی اصفهان

خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی و سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

بهره برداری خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مدیر عامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی گفت:خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و پایانه ترکیبی جی و سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

ابوالفضل توکلی بیان داشت: پایانه ترکیبی جی در راستای هم‌افزایی و مشارکت در دوره ششم شورای اسلامی شهر و با تاکید شهردار، معاون حمل و نقل و ترافیک و اعضای شورا انجام شده است.

وی افزود: پایانه ترکیبی جی برای سهولت تردد شهروندان و مسافران از مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی به غرب شهر اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است تا مسافران برون شهری و درون شهری از خط جدید اتوبوس استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کنار راه‌اندازی پایانه جی، خط چهارم اتوبوس تندرو نیز آغاز به‌کار می‌کند، افزود: مرکز معاینه فنی موتورسیکلت هم برای اولین بار در کشور در اصفهان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم  گفت:خط چهارم اتوبوس تندرو جزو خطوط مصوب شهر اصفهان است که مدتی است به‌صورت آزمایشی راه اندازی شد و امروز به طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباس روحانی با بیان اینکه تلاقی خط چهارم اتوبوس تندرو با دو نقطه مهم در خیاباهای جی و بزرگمهراست، بیان داشت: مسیر تردد دانش آموزان و دانشجویان سه دانشگاه آزاد خوراسگان، صنعتی و اصفهان تسهیل  شده است.

وی اضافه کرد: این خط دومین خط شرقی غربی اتوبوس در شهر اصفهان است که از محور مرکزی شهر عبور می‌کند و ارتباط شرق به مرکز اصفهان و تمام نقاط شهر را فراهم کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مسیر این خط از پایانه جی، خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ‌بهایی، آتشگاه تا سه راه درچه است که برای ایجاد این مسیر تغییرات فیزیکی لازم انجام شده است.

روحانی اظهار داشت: با راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق، ‌اتصال شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان به یکدیگر انجام می‌شود و ارتباط مسافران درون‌استانی و برون‌شهری به مرکز شهر توسط خط تندرو و رونق پایانه مسافربری جی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت موجود جهت خدمات‌دهی بهتر به مسافران و رانندگان از دیگر ویژگی‌های چهارمین خط بی.آر.تی است، گفت: خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان چهارمین خط بی.آر.تی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان خط چهارم بی‌آرتی از پایانه ترکیبی جی در شرق اصفهان آغاز می‌شود و به سمت غرب شهر ‌پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۵ هزار مسافر را جابجا کند.

بیشتر بخوانید:

جابه‌جایی روزانه ۲۵ هزار مسافر با خط چهارم اتوبوس تندرو

اتوبوس تندرو

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه