English

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان خبر داد؛

جابه‌جایی روزانه ۲۵ هزار مسافر با خط چهارم اتوبوس تندرو

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان از جابه‌جایی روزانه ۲۵ هزار مسافر با آغاز فعالیت خط چهارم اتوبوس تندرو خبر داد.

جابه‌جایی روزانه ۲۵ هزار مسافر با خط چهارم اتوبوس تندرو

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین حق شناس در مراسم بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس های تندرو و پایانه ترکیبی جی بیان داشت:خط چهارم بی‌آرتی از پایانه ترکیبی جی در شرق اصفهان آغاز می‌شود و به سمت غرب شهر ‌پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود روزانه ۲۵ هزار مسافر را جابجا کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح دو پروژه حمل‌ونقل همگانی هستیم، افزود:در خط چهارم بی‌آرتی به ازای هر سفر ۲ هزار تومان هزینه سرمایه‌گذاری در طی ۱۰ سال پرداخت شده است که در این میان، ۲۰ درصد هزینه را مردم و ۸۰ درصد را شهرداری و دولت تقبل می‌کند‌.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان رویکرد حمل و نقل انسان‌محور با هدف کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و ایجاد حمل و نقل پاک است که در این راستا اولویت، توسعه حمل‌ونقل همگانی است.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان گفت::  ۱۲ خط بی‌آرتی برای کلانشهر اصفهان پیش‌بینی شده است که نخستین خط آن در سال ۹۰ راه‌اندازی شده و امروز نیز خط چهارم BRT راه اندازی و به بهره برداری رسید.

حق شناس با اشاره  باینکه برای اجرای خط چهارم BRT ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است ، بیان داشت: این خط از پایانه ترکیبی درون‌شهری و برون‌شهری جی آغاز و پس از عبور از خیابان‌های هشت‌بهشت شرقی، هشت‌بهشت غربی، فرشادی، میدان امام حسین (ع)، خیابان شیخ بهایی و آتشگاه به پایانه سه راه درچه ختم می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای خط چهارم اتوبوس تندرو ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که روزانه ۲۵ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند.

حق شناس افزود: با راه‌اندازی خط اتوبوس تندرو از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق، ‌اتصال شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر اصفهان به یکدیگر انجام می‌شود و ارتباط مسافران درون‌استانی و برون‌شهری به مرکز شهر توسط خط تندرو و رونق پایانه مسافربری جی را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا زمانی که خطوط مترو تکمیل شود، توسعه خطوط اتوبوس تندرو می‌تواند وظیفه حمل‌ونقل را انجام دهد، گفت:مردم در نقاط مختلف شهر می توانند با یک جابه‌جایی  به خطوط اتوبوس تندرو متصل شوند.

حق شناس اظهار کرد: همه اتوبوس‌های شهر مجهز به دستگاه کنسول GPS شده است که پرداخت آنلاین کرایه و زمانبندی سفر به صورت هوشمند از مزایای آن می باشد.

معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه  ۵۰ ایستگاه اتوبوس در شهر به سیستم هوشمندسازی مهجز و اپلیکیشنی به نام ESRO طراحی شده است، توضیح داد: مردم می توانند با دانلود آن از از زمان رسیدن اتوبوس ، نزدیکترین ایستگاه اتوبوس، خطوط فعال اتوبوس مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از خط چهارم اتوبوس تندرو با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه