English

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران در شیراز خبرداد؛

۷۰ درصد دانش آموزان مدارس شاهد کشور از جامعه ایثارگران هستند

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران با اشاره به اینکه در کل کشور هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد داریم گفت: مدارس شاهد پایگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین و مدارس صالح است.

۷۰ درصد دانش آموزان مدارس شاهد کشور از جامعه ایثارگران هستند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس شاهد شیراز، بر لزوم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با استقرار دولت سیزدهم تا کنون بیش از ۶  بخشنامه با رویکرد توسعه، ترویج، تقویت و تکریم ایثارگران به همه دستگاه های اجرایی  از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران، هدف از این سفر را تشریح برنامه های راهبردی در حوزه ایثار و شهادت بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، ارزیابی بخشنامه های ارسالی، رسیدگی به امور ایثارگران، رفع مشکلات معیشتی و رفاهی، آموزش و توانمند سازی ایثارگران، طراحی برنامه ها و بازخورد و رضایت مندی جامعه ایثارگری آنها دانست.

مظفر به اجرای  طرح سپاس اشاره کرد و گفت:  بر اساس این طرح همه دستگاه های اجرایی ملزم شده اند که  برنامه ای را داشته باشند که در طول سال به صورت مستمر از خانواده شهدا و ایثارگران بازدید داشته باشند که البته صرفا بازدید نیست بلکه شناسایی مشکلات خانواده ها و تلاش برای رفع آنها است.

وی به بخشنامه ابلاغی مجلس شورای اسلامی" بند د" تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۰ و " بند و"  بودجه ۱۴۰۱ در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر دستگاه های اجرایی در سال جاری  اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش بیش از ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیروهای ایثارگر تا پایان خردادماه تبدیل وضعیت شدند که معادل ۵۰ درصد جامعه ایثارگری دستگاه های کشور بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران گفت : در سال بازتحصیلی بحث جذب و استخدام بر اساس ماده ۲۱ قانون جامعه ایثارگری باید  ۲۵ درصد سهمیه جذب همه دستگاه های اجرایی  از حوزه ایثارگران و 5 درصد از حوزه رزمندگان باشد.

مظفر ادامه داد: بر اساس این ماده، آموزش و پرورش در این سال بیش از ۴۲ درصد در حوزه جذب واستخدام از جامعه ایثارگری انجام داده است که نشان از تعهد آموزش و پرورش نسبت به جامعه ایثارگری دارد.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور هزارو ۳۵۶ مدرسه شاهد داریم گفت: ۷۰ درصد دانش آموزان این مدارس از جامعه ایثارگری است که در واقع نشان از توسعه و افزایش امتیازات ایثارگری به جامعه ایثارگران است که  به سلاله آنها نیز  رسیده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مدارس شاهد پایگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین و مدارس صالح است  و در واقع این مدارس در اجرایی سازی سند تحول بنیادین به عنوان الگو پیشگام هستند.

لازم بذکر است: بازدید از مدرسه شاهد لاله ها و مدرسه شاهد حیات ناحیه ۳ و برگزاری وبینار آموزشی و بررسی مسائل و مشکلات، بازدید از گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهید، حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور روسای نواحی چهارگانه شیراز از برنامه های این سفردو روزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه