English

از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت؛

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری گیلان از محل سفر ریاست جمهوری به گیلان خبر داد.

 ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۸ و نیم میلیارد تومان تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان گیلان داشتیم که ۲۱ و نیم میلیارد آن از محل اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استانی بود.

اختری از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبخیزداری گیلان از محل سفر ریاست جمهوری به گیلان خبر داد و اظهار داشت: از محل اعتبارات محرومیت زدایی هم ۲۴ میلیارد تومان برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در نظر گرفته شده و ۲۵ میلیارد تومان دیگر نیز از محل اعتبارات تملکی ملکی به این اداره کل اختصاص یافته و پروژه‌های آن هم اینک در حال اجراست.

وی با بیان اینکه کل عرصه‌های جنگلی گیلان بلوک بندی شده و ۲۰۰ تیم حفاظتی در استان مشغول فعالیتند گفت: امسال برای مبارزه با حریق حدود ۲۰ جلسه هم برای دهیاران، مردم محلی و همیاران طبیعت برگزار کردیم و از این طریق پیش آگاهی‌ها و هشدارهای لازم را به آنان انتقال می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان تصریح کرد: امسال حدودا ۴۸ فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های استان گیلان داشتیم که اکثر آنها در کمتر از یک نصف روز کنترل شد بنابراین در سال جاری بحران جدی آتش‌سوزی را در جنگل‌های گیلان نداشتیم.

اختری روند اجرای طرح‌های کمی و کیفی مراتع در استان گیلان را هم برشمرد و اذعان کرد: کار طرح‌های مرتع‌داری کلیه مراتع استان گیلان به انجام رسید و هم اینک در حدود ۷۴ درصد از مراتع استان طرح‌های مرتع‌داری در حال اجراست.

وی سهم گیلان در تامین نیاز چوب کشور از طریق زراعت چوب را هم تشریح نمود و خاطرنشان کرد: سالانه در کشور ۱۱ میلیون مترمکعب چوب مصرف می‌شود که ۴ و نیم متر مکعب آن در گیلان استفاده می‌گردد به همین جهت سال گذشته هزار و ۸۰۰ هکتار  زراعت چوب و امسال هم این کار در هزار و ۵۰۰ هکتار انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه