English

شهامت هدایت خبر داد:

اختصاص بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های آبخیزداری اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال بیش از 8/164میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده است.

اختصاص بیش از 164 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های آبخیزداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهامت هدایت ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای عملیات طرح‌های آبخیزداری برای 27حوزه آبخیز استان در مساحت 225 هزارو 76 هکتار در دست اجراست.

وی افزود: عملیات مکانیکی در 12 هزارو 588 هکتار از عرصه‌های این حوزه‌ها را در بر دارد و 45 هزارو 296 هکتار در بخش مطالعات تفصیلی اجرایی طرح‌های آبخیزداری در 27 حوزه مصوب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اجرای عملیات مکانیکی و بیومکانیکی آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هدایت با بیان اینکه هم‌اکنون 25 سازه مکانیکی با حجم 22 هزارو 880 مترمکعب استان اجرا شده است افزود: احداث سازه‌های سنگی گابیونی،بندهای زیر زمینی و دو منظوره پخش سیلاب، کنتورفارو، از جمله این اقدامات با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوانها است.

وی گفت: تاکنون 45 هزارو 296 هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده و امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در بیش از 40 نقطه استان اجرا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه