English

شهامت هدایت خبر داد:

اجرای ۲۷ طرح آبخیزداری در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 27 طرح آبخیزداری در مناطق مختلف استان اردبیل در دست اجرا است.

اجرای 27 طرح آبخیزداری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۲۷ طرح آبخیزداری در مناطق مختلف این استان با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها در دست اجراست.

او افزود: در دهه فجر امسال پنج طرح آبخیزداری در سطح چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های خلخال ، کوثر ، گرمی و سرعین از محل صندوق توسعه ملی افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه امسال برای اجرای مرحله اول پروژه‌ها و طرح‌های آبخیزداری این استان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی اختصاص یافت، افزود: از مجموع اعتبار تخصیص یافته برای اجرای مرحله اول طرح‌های آبخیزداری استان ۱۰ درصد معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل طرح‌های آبخیزداری شهرستان خلخال تخصیص یافته است.

هدایت از اجرای پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال از محل این صندوق به استان تخصیص داده شده و از محل سفر رئیس‌جمهوری  نیز ۴۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

او ادامه داد: تاکنون مطالعات آبخیزداری  ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی طرح‌های آبخیزداری در بیش از ۶۰ نقطه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پارسال این استان رتبه دوم کشور را در اجرای طرح‌های آبخیزداری به خود اختصاص داد.

هدایت از اجرای طرح مدیریت پارک جنگلی سوهای نمین خبر داد و گفت: این طرح با سه هزار میلیارد ریال هزینه از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه