English

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل مطرح کرد؛

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از اجرای طرح‌های آبخیزداری در 11 حوزه استان اردبیل خبر داد.

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 11 حوزه استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهامت هدایت افزود: در سال گذشته 14 میلیارد تومان منابع در اجرای طرح‌های آبخیزداری در 11 حوزه استان اردبیل هزینه کردیم که نتایج سودمندی را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: امسال این میزان اعتبارات تا سه برابر افزایش یافته که امیدواریم در جذب 40 میلیارد تومان منابع در حوزه عملیات آبخیزداری موفق عمل کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: دولت نیز در اجرای این طرح‌ها و به سرانجام رساندن آن مصمم است و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است بستر و زمینه خوبی را در حوزه آبخیزداری و تحول در این بخش شاهد باشیم. 

هدایت گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌شود. 

وی با بیان اینکه استان اردبیل چهار حوزه آبخیز قزل اوزن، دره‌رود و ... دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سیلاب‌‌های اخیر در کشور ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بیش از گذشته احساس می‌شود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به اثرات منفی عدم مهار آب‌های سطحی به دلیل کم‌توجهی به طرح‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: بزرگترین خطری که در سایه عدم توجه به مدیریت جامع آبخیزداری، استان اردبیل را تهدید می‌کند فرسایس خاک و از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که به راحتی می‌توان با برنامه‌ریزی درست در حوزه طرح‌های آبخیزداری این خطرات را به حداقل رساند. 

هدایت به تنوع عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی اشاره و تصریح کرد: تقویت پوشش گیاهی، اجرای طرح‌های متعدد در بخش گاوبندی و همچنین طرح‌های تلفیقی در این دو حوزه به راحتی می‌تواند زمینه مهار آب‌های سطحی و کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها را به همراه داشته باشد. 

وی ادامه داد: از سال گذشته و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی منابع خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تزریق می‌شود که استان اردبیل نیز از این منابع بی‌نصیب نبوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه