English

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران:

۵.۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جلب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران، گفت: 5.6 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب 2 طرح از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مازندران جلب شد.

5.6 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جلب شد

به گزارش خبرگزاری موج  مازندران، سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران اظهار داشت: جذب این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در قالب چهار طرح در حوزه های گردشگری، کشاورزی و زیرساختی مازندران است.

وی ادامه داد: همچنین نیروگاه مولد مقیاس کوچک شهرستان آمل و همچنین طرح حوزه درمان شهرستان چالوس با ارزش 29.4 میلیون دلار در قالب 2 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سال گذشته در استان جلب شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به تأمین مالی 95 درصد منابع قانون بودجه استان در سال 1400 توسط دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت: در این راستا شناسایی، احصا و تشکیل پرونده اموال غیرمنقول مازاد برای مولدسازی یا فروش و ارسال به اموال دولتی در سطح استان انجام شد.

وی همچنین با اعلام این که از ابتدای فروردین امسال تاکنون 40 طرح سرمایه گذاری داخلی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و 125 نفر و با پیش‌بینی هزینه 60 میلیارد تومانی از سوی این اداره کل مجوز فعالیت دریافت کردند، تصریح کرد: روند اعطای مجوز سرمایه گذاری داخلی با بررسی اهلیت فعال اقتصادی در استان حداکثر 2 تا سه هفته است.

هاشمی اضافه کرد: در راستای اجرای تکالیف موضوع دبیرخانه استانی بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 تاکنون در مجموع 72 نشست برای بررسی طرح‌های متقاضی تسهیلات برگزار شده که تعداد سه هزار و 62 طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی با اشتغال پیش‌بینی‌شده هفت هزار و 140 نفر به ارزش تسهیلات 59 هزار و 223 میلیارد ریال مورد بررسی و تأیید قرار گرفته که تاکنون یک هزار و 130 طرح موفق به دریافت هشت هزار و 403 میلیارد ریال تسهیلات از این محل شدند.

وی بیان داشت: صدور مبلغ یک‌هزار و 49 میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1400، تحقق 127 درصدی درآمدهای عمومی نسبت به قانون بودجه سال 1400 با رشد 6.74 نسبت به مدت مشابه سال قبل با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارگروه درآمد و تجهیز منابع استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با تأکید بر این که دستگاه‌های اجرایی باید کارکنان مجرب خود را برای رایزنی با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف به کار بگیرند، افزود: با تمام توان موانع اداری را برای جلب رضایت فعالان اداری را برخواهیم داشت و به نوعی استان مازندران زیر پای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه