English

تصویب ۷۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بیان کرد: در راستای حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، قرارگاه مرکز حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی استان با دستور استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری فعال شده است.

تصویب ۷۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا خواجه نایینی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۹ کشور در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با مبلغ ۶۱ میلیون دلار برای این استان مصوب شده که اجرای آنها حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

خواجه نایینی در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال شمار طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی در این استان به ۱۰۰ طرح برسد و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۵۲ طرح سرمایه گذاری خارجی با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در این استان به تصویب رسیده که سرمایه گذاران آنها از ۲۹ کشور هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی همچنین در اضافه کرد: بیشترین رقم سرمایه گذاری در استان به ترتیب مربوط به کشورهای چین، امارات، عراق، آلمان و افغانستان می‌باشد.

وی متذکر شد: در سالهای اخیر علاوه بر وظیفه ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، وظایف دیگری از جمله ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، پنجره واحد معدن و رسیدگی به مشکلات طرح های سرمایه گذاری داخلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان دستگاه های اجرایی بر وظایف این مرکز افزوده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: ۷۲ درصد طرح‌های سرمایه گذاری استان مربوط به سرمایه گذاران افغانستان و حدود نیمی از طرحهای سرمایه‌گذاری کشور برای تصویب از استان خراسان رضوی به تهران ارسال شده است که با رفع مشکلات این سرمایه‌گذاران بخش عمده‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کشور حل خواهد شد.

خواجه نایینی در خاتمه خاطرنشان کرد: استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان حضور هفتگی دارد و در راستای حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاران، قرارگاه مرکز حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی استان با دستور استاندار در مرکز خدمات سرمایه گذاری فعال شده و با حضور روزانه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این مرکز، مشکلات سرمایه گذاران به صورت مستقیم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه