English

افزایش حدود ۸۲ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

مسئول جذب و نگهداری اهدای خون خراسان رضوی اطلاع داد: طی دهه اول محرم امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال این رقم سه هزار و ٧٤٦ نفر بود ۸۱.۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش حدود ۸۲ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد شریف الحسینی مسوول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان خراسان رضوی گفت: طی دهه اول محرم امسال ٦ هزار و ٧٩١ نفر از استان خراسان رضوی خون خود را اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که این رقم سه هزار و ٧٤٦ نفر بود ۸۱.۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

شریف الحسینی ادامه داد: در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال سه هزار و ٤٠ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان خراسان رضوی مراجعه کردند که ٢ هزار و ٢٢٣ نفر واجد شرایط بودند و خون خود را اهدا کردند که از این تعداد ١٦٧ نفر بانوان اهداکننده خون بودند.

مسئول جذب و نگهداری اهدای خون خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که در تاسوعا و عاشورای حسینی سال گذشته هزار و ٩٨٧ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان خراسان رضوی مراجعه کردند که هزار و ٤٠٩ نفر واجد شرایط بودند و خون خود را اهدا کردند که ٨٧ نفر آنان از بانوان بودند.

وی تصریح کرد: رشد اهدای خون بانوان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) از رشد چشمگیر و خوبی در این استان برخوردار بوده است و اظهار امیدواری داریم که این روند ادامه داشته تا روز به روز بتوانیم به اعداد جهانی در این باب نزدیک و نزدیک تر شویم.

شریف الحسینی همچنین متذکر شد: از کل اهداکنندگان خون خراسان رضوی ٥٤ درصد معادل ٣٠ هزار و ٧٢٣ نفر اهداکننده مستمر و ٣٠ درصد معادل ١٧ هزار و ٥ نفر اهداکننده با سابقه و ١٦ درصد معادل ٩ هزار و ٣٨٦ نفر اهداکننده بار نخست هستند.

وی افزود: تعداد اهداکنندگان بار اول از رشد ٩ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است همچنین حدود ٩٥ درصد معادل ٥٤ هزار و ١٣١ نفر از اهداکنندگان خون در خراسان رضوی مرد و بیش از پنج درصد معادل سه هزار نفر اهداکننده خون زن هستند.

مسئول جذب و نگهداری اهدای خون خراسان رضوی تاکید کرد: نرخ اهدای خون زنان در خراسان رضوی از میانگین کشوری که معادل ۴.۵ درصد است بیشتر  لیکن از متوسط جهانی بسیار پایین تر است.

شریف الحسینی اظهار کرد: مراکز انتقال خون خراسان رضوی همواره نیازمند تمامی گروه‌های خونی هستند تا به موقع به بیماران نیازمند خون امدادرسانی کنند از این رو از عموم مردم می خواهیم به شکل مستمر و نه تنها در مراسم خاص، برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون مراجعه و در امر کمک به بیماران نیازمند خون ما را یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه