English

حمید رضا اسلامی:

وضعیت هشدار برای ذخایر خونی خراسان رضوی

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: همه پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند و شهروندان گرامی با شرکت در این امر خداپسندانه به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وضعیت هشدار برای ذخایر خونی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید رضا اسلامی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد: کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون در استان رو به کاهش است که اگر شرایط به همین منوال پیش رود، ذخایر خونی در خراسان رضوی به وضع هشدار خواهد رسید.

اسلامی در ادامه این خبر با درخواست از مردم تاکید کرد: از مردم گرامی درخواست می شود که با شرکت در این امر خداپسندانه به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی متذکر شد: با توجه به آغاز دومین پویش دانشجویی اهدای خون در خراسان رضوی با هدف مشارکت جوانان در امر اهدای خون، این پویش به درخواست دانشجویان علاقه‌مند تا ۱۸ آذر همزمان با سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: مشارکت بانوان ایرانی در اهدای خون در مقایسه با میانگین تعریف شده پایین است از این رو فرهنگ‌سازی اهدای خون در همه گروه‌ها از دیگر اهداف اجرای این پویش است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: همه پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی آماده پذیرش اهدا کنندگان خون هستند و هم اکنون ۵۳ درصد از اهدا کنندگان خون در خراسان رضوی مستمر هستند یعنی چندبار در سال خون اهدا می‌کنند.

اسلامی در خاتمه یادآور شد: این در حالی است که سن اهداکنندگان مستمر در استان و کشور در حال افزایش است و از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۳ هزار داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده‌اند که بیش از ۹۳ هزار نفر از آنان شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه