English

درمان بیماری سالک با تشخیص پزشک و به صورت رایگان در مشهد

رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر علوم پزشکی مشهد از درمان بیماری سالک با تشخیص پزشک و به صورت رایگان خبر داد و گفت: مخزن بیماری سالک در نوع شهری انسان و سگ و در نوع روستایی جوندگان است و انگل عامل بیماری را پشه خاکی حین گزش از فرد و یا حیوان آلوده به فرد سالم انتقال می دهد.

درمان بیماری سالک با تشخیص پزشک و به صورت رایگان در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا نهبندانی رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: درمان بیماری سالک با تزریق موضعی یا سیستمیک دارو با تشخیص پزشک به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود.

نهبندانی در ادامه این خبر اظهار کرد: پراکندگی زباله در محیط، رها سازی فاضلاب در معابر، عدم جمع آوری نخاله های ساختمانی ساختمانهای نیمه کاره و عدم نماکاری ساختمان و عدم بهسازی کانالها و کالهای سطح شهر از مهمترین فضاهای رشد پشه ناقل سالک است.

رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: مخزن بیماری سالک در نوع شهری انسان و سگ و در نوع روستایی جوندگان است و انگل عامل بیماری را پشه خاکی حین گزش از فرد و یا حیوان آلوده به فرد سالم انتقال می دهد.

وی در ادامه به روند کاهشی بیماری سالک در استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۳۷۲ بیمار در استان دچار این بیماری شدند و تحت درمان قرار گرفته اند.

رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: وجود ضایعه پوستی ( زخم و یا ضایعه قرمز برجسته ) که بیش از ۱۴ روز طول کشیده باشد از مهمترین علائم سالک است که می توان با آزمایش آن را تایید کرد.

نهبندانی  در خاتمه خاطرنشان کرد: بیماری سالک یکی از بیماری هایی است که تقریبا در تمام استانها و شهرهای ایران دیده شده و به ندرت شهری وجود دارد که بیماری سالک نداشته باشد. سالک در شهر مشهد بومی شده است به طوری که این بیماری همیشه در این کلانشهر، اگر شده به مقدار کم وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه