English

زهرا نهبندانی:

روند ابتلا به سالک در خراسان رضوی نزولی است

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تقویت همکاری‌های بین بخشی در حوزه جمع آوری زباله و نخاله از راهکار‌های جلوگیری از شیوع سالک بین مردم است.

روند ابتلا به سالک در خراسان رضوی نزولی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا نهبندانی رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: خراسان رضوی جزو استان‌هایی در کشور ایران است که سالک در آن گزارش شده، اما با اقدامات و برنامه‌های انجام شده در سال‌های اخیر، سیر ابتلا به سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه نزولی است.

نهبندانی افزود: ۸۰ درصد موارد ابتلا، سالک روستایی است و عمده موارد سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نوع شهری است و ۱۹ استان و ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۵۰ شهرستان این بیماری را گزارش داده اند که از آن جمله می‌توان به استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، سمنان و خراسان اشاره کرد با این حال آمار ابتلا از ۶ هزار مورد سال ۸۸ به هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: بیش از یک میلیارد نفردر دنیا در معرض خطر ابتلا به سالک هستند و سالانه ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر در جهان مبتلا به این بیماری می‌شوند

وی همچنین متذکر شد: ناقل این بیماری پشه‌هایی است که بیشتر در فضای مرطوب با حرارت و با میزان بارندگی بالا مشاهده می‌شوند و اواخر اردیبهشت با گرم شدن هوا تا پایان آذر احتمال گزش پشه وجود دارد و درمان به موقع بیماری و پانسمان زخم تا مراجعه بعدی در درمان بیماری نقش موثری ایفا می‌کند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تقویت همکاری‌های بین بخشی در حوزه جمع آوری زباله و نخاله از راهکار‌های جلوگیری از شیوع سالک بین مردم است.

نهبندانی در خاتمه اظهار کرد: هر ساله کانون ابتلا به بیماری سالک شناسایی می‌شود و در صورت اضافه شدن حتی یک مورد به موارد ابتلا کارشناسان بهداشت برای علت یابی موضوع موقعیت را بررسی قرار می‌دهند تا زمینه ریشه کنی سالک در آن موقعیت فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه