English

طراحی کیت تشخیصی ملکولی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی

رییس آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از طراحی کیت تشخیصی ملکولی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد.

طراحی کیت تشخیصی ملکولی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هوشیار اکبری رییس آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد: این شرکت موفق به طراحی تعدادی کیت تشخیصی ملکولی برای برخی از میکروارگانیسم های قابل انتقال از طریق آب شده است.

اکبری افزود: تشخیص برخی از این میکروارگانیسم‌ها با استفاده از روش‌های رایج ، به بیش از ۲۰ روز زمان نیاز دارد که این فرایند در شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بهره گیری از روش جدید مورد استفاده به کمتر از چهار ساعت کاهش یافته است.

رییس آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: میکروارگانیسم‌ها می‌توانند عامل بروز بیماری‌های عفونی شایع از طریق آب باشند و با استفاده از کیت‌های طراحی شده در این شرکت، امکان تشخیص همزمان بیش از یک میکروارگانیسم فراهم شده است.

اکبری در ادامه متذکر شد: طراحی و کاربری برخی از این کیت‌های تشخیص منحصر به این شرکت است و بر اساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز در دسترس نیست.

وی ادامه داد: مراکز آزمایشگاهی تشخیص طبی بعد از ابتلای افراد و براساس نمونه‌برداری های انجام شده از مایعات بیولوژیک بیماران، امکان تشخیص این بیماری‌های عفونی قابل انتقال از طریق آب را دارند.

رییس آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی یادآور شد: عوامل بروز این نوع بیماری‌ها در آزمایشگاه مرکزی آبفا خراسان رضوی قبل از سرایت به افراد و فقط با کنترل و نمونه گیری از منابع آبی مشکوک، در کوتاه ترین زمان ممکن قابل ردیابی است تا از شیوع غیر قابل کنترل این عوامل در جامعه جلوگیری می شود.

اکبری در خاتمه خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۱۹ آزمایشگاه  کنترل کیفیت آب و پنج آزمایشگاه فاضلاب در مجموعه آب و فاضلاب خراسان رضوی وظیفه رصد و نظارت بر فرآیند تولید و توزیع مصرف آب در استان را بر عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه