English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه:

۱۸ مجوز گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه گفت: تاکنون 18 مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شد.

18 مجوز گلخانه کوچک مقیاس در سوادکوه صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حمیدرضا شهابیان مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه با بیان اینکه نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و پرداخت تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در زمینه اشتغالزایی روستائیان سهم به سزایی داشته باشد، اظهار داشت: در قالب اجرای گسترش تولید و اشتغالزایی تاکنون 18 مجوز احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به مساحت 4 هزار و 400 مترمربع از طریق پنجره واحد جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه صادر شد.

وی ادامه داد: گلخانه های کوچک مقیاس، با اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: 10 واحد به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع در این زمینه فعال بوده و مشغول تولید گل و گیاهان زینتی هستند و چند واحد دیگر پس از اخذ مجوز از کمیسون تبصره یک ماده یک در خارج از بافت در حال احداث است و در آینده نزدیک به چرخه تولید اضافه شده و از تسهیلات کم بهره هم برخوردار شدند.

وی بیان داشت: باتوجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از 300 مترمربع در داخل محدوده یا بافت روستا اجازه تأسیس و فعالیت دریافت می کنند.

شهابیان افزود: با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در این شهرستان افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه