English

کنار کوهی:

۲۰ درصد کشتار دام در خوزستان غیر مجاز است

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما کشتار غیر مجاز دام است، گفت: ۱۸ تا ۲۰ درصد به صورت غیر مجاز دام در حال عرضه است.

 ۲۰ درصد کشتار دام  در خوزستان غیر مجاز است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مصطفی کنار کوهی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۱۸ تیرماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به آمارهایی که توسط اداره کل دامپزشکی استان در خصوص تولیدات دامی و گوشتی استان ارائه می‌شود، اظهارکرد: از زمانی که جوجه، بارگیری و در سامانه ثبت می‌شود تا زمانی که ما تجزیه و تحلیل نکنیم و حدود ۱۰ درصد از کل مرغداری‌های استان را راستی آزمایی نکنیم، آمار دقیقی از میزان جوجه‌ریزی و تولید مرغ ارائه نمی‌دهیم.

 وی افزود: بنابراین آمار سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی در خصوص جوجه‌ریزی در نهایت و در انتهای کار یکی است.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما کشتار غیرمجاز دام است، تصریح کرد: بین ۱۸ تا ۲۰ درصد به صورت غیرمجاز دام در حال عرضه است و این به این معنی نیست که ما اقداماتی برای برخورد با این تخلفات انجام نداده‌ایم.

کنارکوهی ادامه داد: تخلفات در زمینه عرضه غیر مجاز دام در استان وجود دارد و ما در این راستا اقداماتی انجام می‌دهیم تا در زمینه بهداشت این اقلام مشکلی برای مردم بوجود نیاید.

وی گفت: در سال گذشته و همچنین در سال ۹۹ با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، اقدامات خوبی جهت برخورد با مرغداری‌ها صورت گرفت و نتیجه خوبی هم گرفتیم و آمار جوجه‌ریزی تقریبا درست شد اما بر اساس سامانه‌ای که وجود دارد، اتوماتیک‌وار اجازه جوجه‌ریزی به مرغدارها داده نشد و به مدت یک ماه این روند ادامه پیدا کرد و در نتیجه آمار جوجه‌ریزی پایین آمد و اعلام خطر شد که ممکن است با کمبود جوجه مواجه شویم و بلافاصله در این زمینه تمهیدات لازم انجام شد.

کنارکوهی با اشاره به تخلفات در حوزه مرغ در استان افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۲ درصد عرضه خارج از شبکه و به صورت مرغ زنده را داریم.

وی در خصوص فعالیت دامپزشکی در استان تصریح کرد: در شهرستان‌هایی اقدام به استقرار دامپزشک شده است و ۴۵ اکیپ سیار و ۵۲ اکیپ ثابت دامپزشکی در سطح استان داریم که شامل ۴۵ دکتر دامپزشک و ۴۵ ناظر هستند و همچنین ۱۰۸ نفر به عنوان بازرس لاشه و گوشت فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه