English

افشین رحیمی بیان کرد؛

موفقیت درطرح مهارت آموزی یعنی تضمین اشتغال در آن رشته

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی بیان کرد: تفاوت این طرح با طرحهایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می‌شود.

موفقیت درطرح مهارت آموزی یعنی تضمین اشتغال در آن رشته

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی امسال برای پنجمین سال متوالی در ۸۸۱ واحد صنفی استان در حال اجراست.

رحیمی در ادامه این خبر گفت: اجرای طرح مهارت آموزی از جمله روش های بسیار موثر مهارتی است که در استان اجرا می‌شود و خوشبختانه هر روز در حال افزایش شمار واحدهای علاقه مند به ورود به این طرح هستیم.

وی متذکر شد: تفاوت این طرح با طرحهایی مانند استاد - شاگردی در این است که جذب افراد آموزش گیرنده بر اساس نیاز بازار کار انجام می‌شود و به این ترتیب همه کسانی که دوره مهارت آموزی را با موفقیت سپری کنند تضمین اشتغال در همان شغل و واحد را دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در ادامه افزود: زیرا واحد مجری طرح به دلیل نیاز به نیروی متخصص و توانمند، اقدام به قبول آموزش نیرو کرده است و سال گذشته نیز ۲ هزار و ۲۷۳ نفر در استان، مهارتهای فنی را در واحدهای صنفی مجری طرح دریافت کرده بودند.

رحیمی اظهار کرد: هر واحد بین یک تا سه نفر را آموزش می دهد و این مدل آموزش مهارت محاسن فراوانی دارد به طوری که فرد علاوه بر یادگیری مهارت شغلی و فنی، مهارتهای رفتار با ارباب رجوع، جذب مشتری، حساب مالی، بازاریابی و غیره را نیز همزمان فرا می گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی زیرمجموعه این طرح از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خارج هستند و بعد از پایان دوره آموزش، فرد با شرکت در آزمونهای فنی و حرفه‌ای گواهینامه مرتبط را دریافت کرده و امکان ادامه فعالیت به عنوان نیروی مهارت دیده را در همان واحد صنفی پیدا می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: هم اینک هزار و ۶۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارند که در کنار آنها، فعالیت واحدهای صنفی در قالب طرح مهارت در محیط واقعی کار، فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است.

رحیمی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: روال ارائه آموزش های مهارتی در قالب این طرح توام با ظرفیت سنجی بازار کار و تضمین جذب نیروی ماهر صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه